Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły


KOBIETY - MĘŻCZYŹNI. DWA ŚWIATY? DWIE KULTURY?

Wiele wskazuje na to, że świat kobiet jest równie odległy od świata mężczyzn jak egzotyczna kraina. Osoby innej płci, z którymi dzielimy życie i pracę często porozumiewają się inaczej. Łatwiej będzie dogadać się dwu mężczyznom z różnych krajów, np. Polakowi z Francuzem, niż Polakowi z Polką.
Czy ktokolwiek wyobraża sobie podroż do Chin bez zaglądania do przewodnika?
Wybierając się na spotkanie z tak odległą kulturą zazwyczaj zaopatrujemy się nie tylko w mapy, ale staramy się dowiedzieć jak najwięcej o obyczajach i specyfice danego regionu. Wiadomo, że popełnienie gafy to najmniejszy problem, gorzej, jeśli obrazimy naszych gospodarzy lub nie znając lokalnych zwyczajów i prawa dokonamy wykroczenia. Zakładamy, że ludzie żyjący w odległych krajach mogą się od nas różnić i kontaktując się z nimi zaopatrujemy się w minimum informacji oraz zachowujemy czujność i uważność w trakcie spotkań. Natomiast jako mieszkańcy naszego kraju, zakładamy, że jeśli wyrastamy w tej samej kulturze i społeczeństwie, to mówimy tym samym językiem, jesteśmy podobni i łatwo się zrozumiemy. Nic bardziej mylącego!

Wiele wskazuje na to, że świat kobiet jest równie odległy od świata mężczyzn jak egzotyczna kraina. Osoby innej płci, z którymi dzielimy życie i pracę często porozumiewają się inaczej.

Na skutek odmiennego wychowania, a także nieco innego wyposażenia genetycznego, kobiety i mężczyźni różnią się od siebie w sposobie zachowania oraz komunikacji.

Kobiety w większości są nastawione wspólnotowo, na budowanie bliskich i serdecznych relacji, dążą do osiągnięcia harmonii oraz sieci wzajemnych związków. Mężczyźni natomiast częściej charakteryzują się indywidualizmem, bardziej są zainteresowani swoim statusem i miejscem w hierarchii (oczywiście w miarę możliwości na szczycie) a ich działania są skierowanie na rywalizację i konkurowanie.

Dlatego dla wielu mężczyzn naturalnym środowiskiem jest pole walki zarówno tej prawdziwej jak i wykreowanej, np. w sporcie, polityce czy biznesie. Konflikt jest traktowany często jak gra, próba sił, rodzaj manewrów.

Inaczej zupełnie tę sytuacje widzi większość kobiet. W ich dbałości o bliskie relacje z innymi nie ma miejsca na konflikt, który najczęściej jest widziany jako zagrożenie dla wspólnoty. Kobiety będą raczej dążyły do uniknięcia konfliktu, a jeśli już taki wystąpi, to do jak najszybszego jego zażegnania. Charakterystyczne dla kobiet używanie konwencjonalnej grzeczności przejawiające się zadawaniem pytań lub stawianiem żądań nie wprost i używaniem formy „My” bywa interpretowane przez mężczyzn jako niepewność, słabość, brak kompetencji i brak zdecydowania. Częste łagodzenie krytyki i podkreślanie przez kobietę dobrych stron, jeśli jest skierowane do mężczyzny, może prowadzić do nieporozumienia.

Natomiast większość mężczyzn bardzo chętnie udziela informacji, często przyjmuje postawę eksperta, lubi być poinformowana, wiedzieć i móc objaśniać innych. Częściej zdarza się im przerywać rozmowę i nie słuchać wypowiedzi innych uczestników. Znacznie częściej używają trybu rozkazującego oraz formy „Ja”. To peszy kobiety, które powstrzymują się wtedy od zabierania głosu.

Te nieliczne przykłady, to tylko niektóre z wielu różnic pomiędzy funkcjonowaniem obu płci, ukazujące jak odmienny jest świat widziany oczyma kobiet i mężczyzn. Różnice te są powodem wielu antagonizmów i nieporozumień. Kobiety znając jedynie swój styl, oczekują od mężczyzn zachowań, jakie są właściwe w ich świecie i vice versa.

W dzisiejszym świecie trudno znaleźć taką firmę, gdzie pracują tylko kobiety lub tylko mężczyźni, a więc nauczenie się swoich stylów jest sprawą o podstawowym znaczeniu dla wzajemnego zrozumienia właściwej współpracy i wykorzystania potencjału każdej osoby, gdyż daje wszystkim większą elastyczność w działaniu i lepsze efekty w rozwiązywaniu problemów.

W trakcie naszego szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak inny jest u obu płci sposób prowadzenia dyskusji, negocjacji, proszenia o radę i udzielania informacji, czy wydawania poleceń oraz jak jest odbierany przekaz w zależności, czy odbiorcą jest kobieta czy mężczyzna. Nauczą się rozpoznawać charakterystyczne elementy obu stylów i odpowiednio reagować.

Dołożymy wszelkich starań, aby była to nauka fascynująca i bardzo praktyczna.

Zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym przez nas treningu KOBIETY I MĘŻCZYŹNI – trening skutecznej komunikacji i współpracy, który odbędzie się w dniach 2-3 października w Warszawie.
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl lub prosimy o kontakt mailowy info@homocreatore.pl albo telefoniczny (022) 629 77 87.

Uczestnicy treningu uzyskają wiedzę i umiejętności na temat:
• typowych gier podejmowanych w relacjach przez kobiety i mężczyzn;
• funkcjonowania kobiet i mężczyzn w konflikcie;
• odmienności strategii podejmowania decyzji przez obie płcie;
• odmienności komunikowania się kobiet i mężczyzn;
• sposobów zachowania w trudnych dla drugiej osoby sytuacjach;
• kierowania zespołami składającymi się w większości z przedstawicieli przeciwnej płci niż szef.

Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!

Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:


- Trening skuteczności osobistej,
- Asertywność w działaniu,
- Biznesplan twojego życia, czyli jak zharmonizować swoje życie zawodowe i prywatne,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Coaching menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Zarządzanie czasem,
- Kobiety i mężczyźni, trening skutecznej komunikacji i współpracy,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów;
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Strategie handlowe, czyi radzenie sobie z grami klientów,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje,
- Trening interpersonalny,
- Skuteczna wizyta handlowa, czyli jak przeprowadzać efektywne spotkania z klientem,
- Sztuka budowania lojalności klientów.

Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, www.szkolenia-biznesowe.pl; biuro@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.


  1. drukuj
« poprzedni   |   archiwum   |   następny »