Po co szkolić?
Jeśli pracownicy recepcji, sekretariatu wykazują przez dłuższy czas dużą niekompetencję, a jakość obsługi klienta zagranicznego pozostawia wiele do życzenia, pojawia się pytanie, czy osoby pracujące na tych stanowiskach mają odpowiednie predyspozycje do wykonywania pracy.
Kompetencje sekretarki
Sekretarka renomowanej międzynarodowej instytucji powinna posiadać wybitne zdolności reprezentacyjne, m.in. wysoką kulturę osobistą, bardzo dobra prezencję, doskonałe posługiwanie się językiem ojczystym i obcym, a co za tym idzie umiejętność obsługi klienta zagranicznego (kontakt bezpośredni i pośredni) w języku obcym. Poza tym niezbędna jest doskonała umiejętność współpracy i posiadanie umiejętności nawiązywania kontaktów z klientami zza granicy jak i precyzyjne posługiwanie się informacją (szybkie kojarzenie faktów, szybkość przekazu). Dodatkowo niezbędna jest umiejętność negocjacji i sporządzania określonych pism w obcym języku. Wymienione zdolności komunikacyjne pozwolą sekretarkom skutecznie wspierać ich funkcje reprezentacyjne i organizacyjne.
Odpowiednie szkolenie
Nauka języka angielskiego (tzw. General English) odpowiada na potrzebę ogólnego rozwoju pracownika w kierunku nabywania umiejętności czysto językowych i odbywa się ono w grupach osób reprezentujących wiele stanowisk. Dlatego nauka języka trwa raczej długo. Szkolenie zaś ma tę zaletę, że może być zorganizowane dla wszystkich sekretarek z jednego biura, co powoduje że wszystkie osoby przechodzą dokładnie takie samo szkolenie w zakresie odpowiadającym tylko i wyłącznie ich potrzebom. Poza tym, takie szkolenie uwzględnia realne sytuacje z pracy osób szkolonych i skoncentrowane na poszczególnych umiejętnościach by zapewnić najbardziej skuteczne uczenie się. Wówczas zarówno czas szkolenia, liczba dni i godzin, jak też zakres umiejętności zależy od potrzeb firmy i uczestników.
Pomoc doradcy
Kiedy trudno rozstrzygnąć dylemat, czy wybrać naukę języka czy szkolenie w języku, konieczne może być wykonanie odpowiednich testów znajomości języka (Placement Tests). Realizacja szkoleń językowo-zadaniowych i językowo-zawodowych możliwa jest już od poziomu Pre-Intermediate. Koszt przeprowadzenia testu jest raczej niewielki (profesjonalne firmy realizują je bez opłat), poczynione oszczędności mogą być znaczne.
Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii, kierownikiem projektów szkoleniowych The English Cocktail. Jest twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych.
« poprzedni | archiwum | następny »
Uczyć angielskiego czy uczyć obsługi klienta zagranicznego w języku angielskim?
Nie zawsze na wzrost profesjonalizmu obsługi sekretariatu ma wpływ długoterminowa nauka języka angielskiego ogólnego. Profesjonalne i nastawione na cel firmy szkoleniowe przygotują takie szkolenie, które pozwoli na skoncentrowanie się na aspektach językowo-zadaniowych i językowo-zawodowych niezbędnych do pełnienia funkcji organizacyjnych, oszczędzając czas i dając konkretne i łatwe do zbadania wyniki.Po co szkolić?
Jeśli pracownicy recepcji, sekretariatu wykazują przez dłuższy czas dużą niekompetencję, a jakość obsługi klienta zagranicznego pozostawia wiele do życzenia, pojawia się pytanie, czy osoby pracujące na tych stanowiskach mają odpowiednie predyspozycje do wykonywania pracy.
Kompetencje sekretarki
Sekretarka renomowanej międzynarodowej instytucji powinna posiadać wybitne zdolności reprezentacyjne, m.in. wysoką kulturę osobistą, bardzo dobra prezencję, doskonałe posługiwanie się językiem ojczystym i obcym, a co za tym idzie umiejętność obsługi klienta zagranicznego (kontakt bezpośredni i pośredni) w języku obcym. Poza tym niezbędna jest doskonała umiejętność współpracy i posiadanie umiejętności nawiązywania kontaktów z klientami zza granicy jak i precyzyjne posługiwanie się informacją (szybkie kojarzenie faktów, szybkość przekazu). Dodatkowo niezbędna jest umiejętność negocjacji i sporządzania określonych pism w obcym języku. Wymienione zdolności komunikacyjne pozwolą sekretarkom skutecznie wspierać ich funkcje reprezentacyjne i organizacyjne.
Odpowiednie szkolenie
Nauka języka angielskiego (tzw. General English) odpowiada na potrzebę ogólnego rozwoju pracownika w kierunku nabywania umiejętności czysto językowych i odbywa się ono w grupach osób reprezentujących wiele stanowisk. Dlatego nauka języka trwa raczej długo. Szkolenie zaś ma tę zaletę, że może być zorganizowane dla wszystkich sekretarek z jednego biura, co powoduje że wszystkie osoby przechodzą dokładnie takie samo szkolenie w zakresie odpowiadającym tylko i wyłącznie ich potrzebom. Poza tym, takie szkolenie uwzględnia realne sytuacje z pracy osób szkolonych i skoncentrowane na poszczególnych umiejętnościach by zapewnić najbardziej skuteczne uczenie się. Wówczas zarówno czas szkolenia, liczba dni i godzin, jak też zakres umiejętności zależy od potrzeb firmy i uczestników.
Pomoc doradcy
Kiedy trudno rozstrzygnąć dylemat, czy wybrać naukę języka czy szkolenie w języku, konieczne może być wykonanie odpowiednich testów znajomości języka (Placement Tests). Realizacja szkoleń językowo-zadaniowych i językowo-zawodowych możliwa jest już od poziomu Pre-Intermediate. Koszt przeprowadzenia testu jest raczej niewielki (profesjonalne firmy realizują je bez opłat), poczynione oszczędności mogą być znaczne.
Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii, kierownikiem projektów szkoleniowych The English Cocktail. Jest twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych.
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy