Niezbędna na większości programów jest też świetna znajomość języka angielskiego - w tym języku prowadzone są wszystkie zajęcia lub zdecydowana ich większość (w zależności od programu).
Najczęściej są one realizowane w trybie Executive, czyli w trybie weekendowym, piątkowo-sobotnim. Tak, aby można je było łączyć z pracą zawodową.
MBA to coś innego niż typowe studia ekonomiczne - nie tyle przekazują wiedzę, co uczą, jak ją efektywnie wykorzystać, kładą nacisk na przyswojenie praktycznych technik zarządzania, wyrobienie umiejętności interpersonalnych, itp. Zagadnienia z zakresu ekonomii są pokazywane w szerokim kontekście, sytuowane na tle całej gospodarki. Powinny dawać ogląd całości.
Podstawowym narzędziem dydaktycznym studiów MBA są case studies (studia przypadku), warsztaty, symulacje komputerowe, wielkie projekty z dziedziny zarządzania realizowane w konkretnych firmach.
Studenci uczą się nie tylko od wykładowców. Wiele osób twierdzi, że równie dużo uczą się od kolegów, zwykle doświadczonych menedżerów. Pomaga w tym różnorodność studentów - grupy formowane są tak, aby znaleźli się w nich lekarze, informatycy, inżynierowie, farmaceuci, ekonomiści. Na warszawskich uczelniach MBA spotkać można przedstawicieli bardziej egzotycznych profesji: pianistę, marynarza, astronoma, aktora, itp.
Styl studiów MBA sprzyja współpracy studentów. Wiele zadań wykonują oni w grupach kilkuosobowych złożonych z przedstawicieli różnych branży. Często organizowane są nieformalne dyskusje, wspólne imprezy, spotkania w świecie realnym i wirtualnym.
Bardzo ważne w ramach studiów MBA jest zdobywanie biznesowych kontaktów. Przy niemal wszystkich uczelniach działają Kluby Absolwentów, tworzą oni wspierającą się wzajemnie sieć.
Powyższy artykuł jest fragmentem artykułu p.t. "MBA W PIGUŁCE" opublikowanego na łamach www.gazeta.pl
archiwum | następny »
MBA w pigułce
Czym są studia dające dyplom Master of Business Administration Na większość studiów MBA przyjmowane są tylko osoby z wyższym wykształceniem i kilkuletnią praktyką zawodową. Najbardziej prestiżowe programy przyjmują tylko menedżerów z doświadczeniem na kierowniczym stanowisku.Niezbędna na większości programów jest też świetna znajomość języka angielskiego - w tym języku prowadzone są wszystkie zajęcia lub zdecydowana ich większość (w zależności od programu).
Najczęściej są one realizowane w trybie Executive, czyli w trybie weekendowym, piątkowo-sobotnim. Tak, aby można je było łączyć z pracą zawodową.
MBA to coś innego niż typowe studia ekonomiczne - nie tyle przekazują wiedzę, co uczą, jak ją efektywnie wykorzystać, kładą nacisk na przyswojenie praktycznych technik zarządzania, wyrobienie umiejętności interpersonalnych, itp. Zagadnienia z zakresu ekonomii są pokazywane w szerokim kontekście, sytuowane na tle całej gospodarki. Powinny dawać ogląd całości.
Podstawowym narzędziem dydaktycznym studiów MBA są case studies (studia przypadku), warsztaty, symulacje komputerowe, wielkie projekty z dziedziny zarządzania realizowane w konkretnych firmach.
Studenci uczą się nie tylko od wykładowców. Wiele osób twierdzi, że równie dużo uczą się od kolegów, zwykle doświadczonych menedżerów. Pomaga w tym różnorodność studentów - grupy formowane są tak, aby znaleźli się w nich lekarze, informatycy, inżynierowie, farmaceuci, ekonomiści. Na warszawskich uczelniach MBA spotkać można przedstawicieli bardziej egzotycznych profesji: pianistę, marynarza, astronoma, aktora, itp.
Styl studiów MBA sprzyja współpracy studentów. Wiele zadań wykonują oni w grupach kilkuosobowych złożonych z przedstawicieli różnych branży. Często organizowane są nieformalne dyskusje, wspólne imprezy, spotkania w świecie realnym i wirtualnym.
Bardzo ważne w ramach studiów MBA jest zdobywanie biznesowych kontaktów. Przy niemal wszystkich uczelniach działają Kluby Absolwentów, tworzą oni wspierającą się wzajemnie sieć.
Powyższy artykuł jest fragmentem artykułu p.t. "MBA W PIGUŁCE" opublikowanego na łamach www.gazeta.pl
archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy