Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły


Trzy umiejętności sprzedażowe, których potrzebuje każdy

Zaczyna się już od momentu poszukiwania pracy. Musisz przekonać organizację, która potrzebuje określonych umiejętności do rozwiązania określonych problemów, że ty je posiadasz. I ty jesteś tą osobą, która ma pomysły jak doprowadzić do rozwoju sytuacji tak, by problemy stały się okazjami, długo oczekiwanymi szansami na zmiany, na które nie wpadła jeszcze konkurencja. A potem, przyjdzie czas udowodnienia swojej wartości dla firmy. Trzeba będzie przekonać menedżera. W przekonujący sposób przedstawić swoją inicjatywę kolegom tak, aby świetny pomysł, mógł mieć szansę realizacji. To tylko początek, ale to, co najważniejsze widać jak na dłoni. Na dzisiejszym ryku pracy potrzebne są przede wszystkim umiejętności sprzedażowe.

Jeśli rację ma Peter Ducker i celem biznesu jest stworzenie i zaspokojenie potrzeb klienta, każdy z pracowników firmy powinien umieć tworzyć i zaspokajać potrzeby klientów. Niezależnie od sposobu zatrudnienia, firmy, branży, regionu umiejętności sprzedażowe są zatem najcenniejszym kapitałem pracownika, menedżera czy przedsiębiorcy. Rdzeniem umiejętności sprzedażowych są komunikacja, budowanie sieci i sumienność. Po połączeniu wszystkich tych elementów, będziesz dobrze przygotowany , aby sprostać każdemu wyzwaniu w pracy.

Komunikacja. Po pierwsze słuchanie. Jeśli nie słuchasz ludzi tracisz okazje by zrozumieć czego pragną, czym się interesują, czego obawiają. Czy dotyczy to szefa, podwładnych, czy klientów, kiedy nie słuchasz, albo wydaje Ci się że słuchasz za każdym razem tracisz niepowtarzalną okazję do stworzenia rozwiązania, które przyniesie pożądany wynik. Po drugie mówienie. Często nie dbamy o małe detale, ale uprzejmość, poprawność językowa, tempo wypowiedzi, kultura negocjacji, właściwe docenienie rozmówcy mogą decydować o wielkich sprawach. Dbaj o nie. Najważniejsza jednak sprawa to wewnętrzne przekonanie o słuszności tego, co chce się powiedzieć. Jeśli masz takie przekonanie mów powoli i pewnie, omawiaj systematycznie wszystkie ważne dla ciebie punkty. Nie zapomnij o nie ukrywaniu pasji i entuzjazmu! Bez nich świat jest tylko szary.

Budowanie sieci. To chyba wciąż niewystarczająco niedoceniana umiejętność. Aktywność w nawiązywaniu relacji, utrzymywaniu ich zanim przyjdzie moment, gdy chcemy z nich skorzystać jest trudna. Gdy jednak przyjdzie moment, w którym zaniedbana przez nas osoba ma właśnie ten element, którego brakuje by wielka sprawa zakończyła się sukcesem natychmiast wiesz, gdzie popełniłeś błąd. Twoja sieć musi być oparta o zaufanie. Zarówno ta wewnątrz organizacji, jak i poza. A to oznacza, że można na tobie polegać.

Sumienność. Wiemy o tym, że można przegrać, zanim zacznie się grać. W ogromnym stopniu decyduje o tym wytrwałość i starania. Sprawdź jeszcze raz ofertę, prezentację, wystąpienie. Przyjdź na spotkanie na czas, lub kilka minut wcześniej. Przygotuj więcej niż może oczekiwać twój szef, partner, klient. Sumienność jest tym, co odróżnia osoby, którym udaje się zrealizować nowe pomysły od tych, którzy tylko o tym marzą. Jest bardzo mało prawdopodobne, że ktoś kupi produkt, usługę lub pomysł, gdy nie włożyłeś wystarczająco dużo czasu by to, co oferujesz było doskonałe.

Dr Jarosław Polak, Kierownik Studiów Podyplomowych „Sprzedaż i negocjacje handlowe”,
jaroslaw.polak@us.edu.pl, tel. 507 715 545

Uniwersytet Śląski, Szkoła Zarządzania, ul. 75 Pułku Piechoty 1, 41-500

Więcej informacji na: http://sinh.us.edu.pl
Nowe Motywacje – http://nowemotywacje.pl


  1. drukuj
« poprzedni   |   archiwum   |   następny »