W rzeczywistości na postawę asertywną składają się bardzo różne zachowania, za pomocą których człowiek może wyrażać uczucia, życzenia, opinie oraz dbać o swoje interesy bezpośrednio, stanowczo i uczciwie, a jednocześnie szanować inne osoby. Bardzo ważna i niedoceniana jest również umiejętność asertywnego proszenia.
Rozpowszechnienie się szacunku i jasnych relacji między ludźmi prowadzi do zmniejszenia się ich stresu i polepszenia jakości życia. Wzrasta też skuteczność działania, bo osoby asertywne sprawniej komunikują się w zespole i umacniają swoją pozycję w negocjacjach. Techniki asertywności okazały się bardzo atrakcyjnym narzędziem do szkolenia profesjonalistów we wszystkich dziedzinach, w których istotny jest kontakt z ludźmi.
Ale jak to konkretnie osiągnąć? Czy można się stać asertywną osobą po przeczytaniu kilku mądrych książek, albo po odbyciu treningu szkoleniowego, a nawet kilku szkoleń? A może asertywnym trzeba się urodzić i mieć odpowiednie geny? To są mity- nie da się ukryć, że dosyć rozpowszechnione!
Uczenie się stosowania metod asertywności jest procesem, który trwa przez całe życie i jest ściśle związany z rozwojem osobistym człowieka. Oczywistym staje się więc, że treningu asertywności nie da się tylko “zaliczyć”, ani też spowodować, by ktoś stosował tę metodę rozwiązywania problemów bez bardzo osobistego przekonania o jej słuszności.
Szkolenie może być tylko początkiem dalszej praktyki
Często spotykamy się z poglądami, że w dzisiejszych czasach na rynku panuje prawo dżungli i zwyciężają tylko najsilniejsi, najbardziej brutalni, sprytni i sprawni w manipulacji oraz wywieraniu presji na “przeciwnika.
Przekonania te wyrażają postawę agresywną w czystej formie, czyli że człowiek realizując swoje interesy, nie respektuje tego samego u innej osoby.
“Mam siłę i moje ma być na wierzchu”. Manipulacja rozumiana jako forma forsowania swoich interesów świadomie kosztem interesów drugiej osoby, za pomocą oszustwa i przekłamania jest również rodzajem agresji.
Gdy agresywni ludzie spotkają silniejszą lub sprytniejszą od siebie osobę - albo walczą do upadłego, albo przechodzą na pozycję uległą, często ponosząc olbrzymie straty. Jeżeli człowiek w relacji z innymi osobami nie zdecyduje się na samodzielne określenie swoich praw, wówczas inni - z konieczności - określą je za niego.
Budowanie w dłuższym okresie wzajemnie korzystnych relacji z klientami, dostawcami i własnymi pracownikami zdecydowanie wskazuje na skuteczność zachowań asertywnych zgodnie z ich właściwym - a nie potocznym – rozumieniem.
Zawsze kiedy w relacjach z ludźmi będzie kusiła nas możliwość szybkiego i łatwego zysku kosztem “drobnej manipulacji” warto się zastanowić nad bardziej odległymi konsekwencjami tego kroku. Nie tylko zresztą w odniesieniu do relacji czy negocjacji, ale również w stosunku do poczucia naszej własnej wartości i godności.
Zapraszamy na trening ASERTYWNOŚĆ W DZIAŁANIU 30 – 31 sierpnia 2005 r.
Umiejętności osiągane przez uczestników treningu:
• dopasowanie formy wypowiedzi do sytuacji i osoby;
• dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem;
• asertywne proszenie i odmawianie;
• zamiana krytyki na użyteczną informację zwrotną;
• właściwa ocena problemów, ludzi i relacji;
• rozpoznawanie sytuacji konfliktowych i ich pozytywne rozwiązywanie;
• neutralizowanie stresów obniżających poczucie własnej wartości;
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl lub prosimy o kontakt mailowy info@homocreatore.pl albo telefoniczny (022) 629 77 87.
Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!
Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:
- Trening skuteczności osobistej,
- Asertywność w działaniu,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Ustawienia systemowe,
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Coaching menedżerski,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje,
- Trening interpersonalny,
- Zarządzanie czasem,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów.
Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, info@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.
« poprzedni | archiwum | następny »
ASERTYWNOŚĆ W DZIAŁANIU
ASERTYWNOŚĆ jest w ostatnich latach „modna” - każdy albo chciałby być asertywny albo narzeka, że bliźni stali się tak asertywni, że już się z nimi nie da wytrzymać. Na szkoleniach obserwujemy jak niektórzy szefowie na sam dźwięk tego słowa przerażeni mówią: "tylko, żebyście nie nauczyli moich pracowników tej asertywności zbyt dużo". Asertywność bywa potocznie utożsamiana z mówieniem „NIE” w jakiś specjalny sposób, z bezwzględnością, egoizmem i agresją, a nawet chamstwem i brakiem uczuć wyższych. A co naprawdę kryje się za pojęciem asertywności? |
Rozpowszechnienie się szacunku i jasnych relacji między ludźmi prowadzi do zmniejszenia się ich stresu i polepszenia jakości życia. Wzrasta też skuteczność działania, bo osoby asertywne sprawniej komunikują się w zespole i umacniają swoją pozycję w negocjacjach. Techniki asertywności okazały się bardzo atrakcyjnym narzędziem do szkolenia profesjonalistów we wszystkich dziedzinach, w których istotny jest kontakt z ludźmi.
Ale jak to konkretnie osiągnąć? Czy można się stać asertywną osobą po przeczytaniu kilku mądrych książek, albo po odbyciu treningu szkoleniowego, a nawet kilku szkoleń? A może asertywnym trzeba się urodzić i mieć odpowiednie geny? To są mity- nie da się ukryć, że dosyć rozpowszechnione!
Uczenie się stosowania metod asertywności jest procesem, który trwa przez całe życie i jest ściśle związany z rozwojem osobistym człowieka. Oczywistym staje się więc, że treningu asertywności nie da się tylko “zaliczyć”, ani też spowodować, by ktoś stosował tę metodę rozwiązywania problemów bez bardzo osobistego przekonania o jej słuszności.
Szkolenie może być tylko początkiem dalszej praktyki
Często spotykamy się z poglądami, że w dzisiejszych czasach na rynku panuje prawo dżungli i zwyciężają tylko najsilniejsi, najbardziej brutalni, sprytni i sprawni w manipulacji oraz wywieraniu presji na “przeciwnika.
Przekonania te wyrażają postawę agresywną w czystej formie, czyli że człowiek realizując swoje interesy, nie respektuje tego samego u innej osoby.
“Mam siłę i moje ma być na wierzchu”. Manipulacja rozumiana jako forma forsowania swoich interesów świadomie kosztem interesów drugiej osoby, za pomocą oszustwa i przekłamania jest również rodzajem agresji.
Gdy agresywni ludzie spotkają silniejszą lub sprytniejszą od siebie osobę - albo walczą do upadłego, albo przechodzą na pozycję uległą, często ponosząc olbrzymie straty. Jeżeli człowiek w relacji z innymi osobami nie zdecyduje się na samodzielne określenie swoich praw, wówczas inni - z konieczności - określą je za niego.
Budowanie w dłuższym okresie wzajemnie korzystnych relacji z klientami, dostawcami i własnymi pracownikami zdecydowanie wskazuje na skuteczność zachowań asertywnych zgodnie z ich właściwym - a nie potocznym – rozumieniem.
Zawsze kiedy w relacjach z ludźmi będzie kusiła nas możliwość szybkiego i łatwego zysku kosztem “drobnej manipulacji” warto się zastanowić nad bardziej odległymi konsekwencjami tego kroku. Nie tylko zresztą w odniesieniu do relacji czy negocjacji, ale również w stosunku do poczucia naszej własnej wartości i godności.
Zapraszamy na trening ASERTYWNOŚĆ W DZIAŁANIU 30 – 31 sierpnia 2005 r.
Umiejętności osiągane przez uczestników treningu:
• dopasowanie formy wypowiedzi do sytuacji i osoby;
• dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem;
• asertywne proszenie i odmawianie;
• zamiana krytyki na użyteczną informację zwrotną;
• właściwa ocena problemów, ludzi i relacji;
• rozpoznawanie sytuacji konfliktowych i ich pozytywne rozwiązywanie;
• neutralizowanie stresów obniżających poczucie własnej wartości;
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl lub prosimy o kontakt mailowy info@homocreatore.pl albo telefoniczny (022) 629 77 87.
Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!
Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:
- Trening skuteczności osobistej,
- Asertywność w działaniu,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Ustawienia systemowe,
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Coaching menedżerski,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje,
- Trening interpersonalny,
- Zarządzanie czasem,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów.
Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, info@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy