Istotą manipulacji jest służenie wyłącznie osiąganiu zysków przez stronę manipulującą, kosztem strat osoby manipulowanej. Tak więc, nie każde wywieranie wpływu na innych i stosowanie technik perswazji oznacza manipulowanie!
Sprzedawanie to pomaganie ludziom w dostawaniu tego, czego pragną – zakładamy więc korzyść zarówno sprzedawcy, jak i kupującego. Kiedy sprzedawca zapomina o kupującym, czyni ze sprzedaży proces jednokierunkowy i często wpada właśnie w manipulację.
Myślenie o sprzedaży jako o czymś, co się robi klientowi, a nie z klientem,
fałszuje jej istotę.
Próby stosowania manipulacji przez handlowców kończą się z reguły szybkim zerwaniem relacji z klientem. Natomiast najważniejszą cechą sprzedawcy jest umiejętność budowania z klientem dobrych relacji w długim okresie. Niezbędne do tego jest poczucie wewnętrznej spójności, które powstaje, kiedy:
• handlowiec wierzy w swój produkt i firmę,
• uważa, że cena jest adekwatna do wartości produktu,
• wierzy we własne kompetencje,
• akceptuje zasadność wykonywanej pracy.
Sprzyja temu taki sposób kierowania zespołem handlowym, który wzmacnia poczucie wartości jego członków i pomaga im stale wytyczać nowe, atrakcyjne cele. Rosnące znaczenie na kształtującym się obecnie rynku ma dostosowanie się do klienta takiego, jaki on jest.
NAJŁATWIEJSZY INTERES, TO KOLEJNY INTERES Z ZADOWOLONYM KLIENTEM.
Cieniem starego rynku jest manipulacja, czyli próba uzyskania przez handlowca rezultatu, który klient uzna za stratę dla siebie albo jeszcze w czasie sprzedaży, albo już po zakupie. Na krótką metę rzeczywiście powstaje układ wygrany-przegrany na rzecz sprzedawcy, ale w dłuższym okresie zawsze dochodzi się do układu przegrany-przegrany. W handlu manipulacja kończy się pretensjami kupującego, złą opinią o sprzedawcy i całej firmie oraz nieufnością do zupełnie innych firm i sprzedawców.
Złe wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej i na większe odległości niż dobre.
Wywieranie wpływu na klienta poprzez profesjonalne stosowanie technik sprzedaży prowadzi do uzyskania większej celowości i skuteczności działania handlowca, która jest również korzystna dla klienta pod warunkiem, że sprzedawca działa w ramach strategii partnerskiej: wygrany-wygrany.
Świadome wywieranie wpływu, które ma na celu uzyskanie układu wygrany – wygrany jest uczciwe od początku do końca. Jest również bardzo skuteczne w perspektywie wieloletniego rozwoju firmy na rynku!
Żadna technika perswazji sama z siebie nie może być rozpatrywana w kategoriach manipulacji lub partnerskiego wpływu – wszystko zależy od kontekstu i celu, w jakim została użyta.
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl, mailem info@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.
Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!
Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:
- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Trening skuteczności osobistej,
- Zarządzanie czasem,
- Style działania kobiet i mężczyzn, czyli trening skutecznej komunikacji i współpracy,
- Asertywność w działaniu,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów,
- Ustawienia systemowe,
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Coaching menedżerski,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje.
- Trening interpersonalny.
Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, info@homocreatore.pl, (022) 629 77 87.
« poprzedni | archiwum | następny »
SKUTECZNA SPRZEDAŻ, CZY MANIPULACJA?
Często spotykamy dziwny pogląd, że osoba która świadomie postanowiła wywierać wpływ na innych - manipuluje nimi. Jest też rozpowszechniony mit o istnieniu czegoś takiego jak dobra manipulacja i zła manipulacja. Podejrzewam, że ten mit jest rozpowszechniany przez jakiegoś "złego manipulanta"! |
Sprzedawanie to pomaganie ludziom w dostawaniu tego, czego pragną – zakładamy więc korzyść zarówno sprzedawcy, jak i kupującego. Kiedy sprzedawca zapomina o kupującym, czyni ze sprzedaży proces jednokierunkowy i często wpada właśnie w manipulację.
Myślenie o sprzedaży jako o czymś, co się robi klientowi, a nie z klientem,
fałszuje jej istotę.
Próby stosowania manipulacji przez handlowców kończą się z reguły szybkim zerwaniem relacji z klientem. Natomiast najważniejszą cechą sprzedawcy jest umiejętność budowania z klientem dobrych relacji w długim okresie. Niezbędne do tego jest poczucie wewnętrznej spójności, które powstaje, kiedy:
• handlowiec wierzy w swój produkt i firmę,
• uważa, że cena jest adekwatna do wartości produktu,
• wierzy we własne kompetencje,
• akceptuje zasadność wykonywanej pracy.
Sprzyja temu taki sposób kierowania zespołem handlowym, który wzmacnia poczucie wartości jego członków i pomaga im stale wytyczać nowe, atrakcyjne cele. Rosnące znaczenie na kształtującym się obecnie rynku ma dostosowanie się do klienta takiego, jaki on jest.
NAJŁATWIEJSZY INTERES, TO KOLEJNY INTERES Z ZADOWOLONYM KLIENTEM.
Cieniem starego rynku jest manipulacja, czyli próba uzyskania przez handlowca rezultatu, który klient uzna za stratę dla siebie albo jeszcze w czasie sprzedaży, albo już po zakupie. Na krótką metę rzeczywiście powstaje układ wygrany-przegrany na rzecz sprzedawcy, ale w dłuższym okresie zawsze dochodzi się do układu przegrany-przegrany. W handlu manipulacja kończy się pretensjami kupującego, złą opinią o sprzedawcy i całej firmie oraz nieufnością do zupełnie innych firm i sprzedawców.
Złe wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej i na większe odległości niż dobre.
Wywieranie wpływu na klienta poprzez profesjonalne stosowanie technik sprzedaży prowadzi do uzyskania większej celowości i skuteczności działania handlowca, która jest również korzystna dla klienta pod warunkiem, że sprzedawca działa w ramach strategii partnerskiej: wygrany-wygrany.
Świadome wywieranie wpływu, które ma na celu uzyskanie układu wygrany – wygrany jest uczciwe od początku do końca. Jest również bardzo skuteczne w perspektywie wieloletniego rozwoju firmy na rynku!
Żadna technika perswazji sama z siebie nie może być rozpatrywana w kategoriach manipulacji lub partnerskiego wpływu – wszystko zależy od kontekstu i celu, w jakim została użyta.
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl, mailem info@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.
Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!
Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:
- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Trening skuteczności osobistej,
- Zarządzanie czasem,
- Style działania kobiet i mężczyzn, czyli trening skutecznej komunikacji i współpracy,
- Asertywność w działaniu,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów,
- Ustawienia systemowe,
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Coaching menedżerski,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje.
- Trening interpersonalny.
Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, info@homocreatore.pl, (022) 629 77 87.
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy