Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły


SKUTECZNA SPRZEDAŻ, CZY MANIPULACJA?

Często spotykamy dziwny pogląd, że osoba która świadomie postanowiła wywierać wpływ na innych - manipuluje nimi.
Jest też rozpowszechniony mit o istnieniu czegoś takiego jak dobra manipulacja i zła manipulacja. Podejrzewam, że ten mit jest rozpowszechniany przez jakiegoś "złego manipulanta"!
Istotą manipulacji jest służenie wyłącznie osiąganiu zysków przez stronę manipulującą, kosztem strat osoby manipulowanej. Tak więc, nie każde wywieranie wpływu na innych i stosowanie technik perswazji oznacza manipulowanie!
Sprzedawanie to pomaganie ludziom w dostawaniu tego, czego pragną – zakładamy więc korzyść zarówno sprzedawcy, jak i kupującego. Kiedy sprzedawca zapomina o kupującym, czyni ze sprzedaży proces jednokierunkowy i często wpada właśnie w manipulację.

Myślenie o sprzedaży jako o czymś, co się robi klientowi, a nie z klientem,
fałszuje jej istotę.


Próby stosowania manipulacji przez handlowców kończą się z reguły szybkim zerwaniem relacji z klientem. Natomiast najważniejszą cechą sprzedawcy jest umiejętność budowania z klientem dobrych relacji w długim okresie. Niezbędne do tego jest poczucie wewnętrznej spójności, które powstaje, kiedy:
• handlowiec wierzy w swój produkt i firmę,
• uważa, że cena jest adekwatna do wartości produktu,
wierzy we własne kompetencje,
akceptuje zasadność wykonywanej pracy.

Sprzyja temu taki sposób kierowania zespołem handlowym, który wzmacnia poczucie wartości jego członków i pomaga im stale wytyczać nowe, atrakcyjne cele. Rosnące znaczenie na kształtującym się obecnie rynku ma dostosowanie się do klienta takiego, jaki on jest.

NAJŁATWIEJSZY INTERES, TO KOLEJNY INTERES Z ZADOWOLONYM KLIENTEM.

Cieniem starego rynku jest manipulacja, czyli próba uzyskania przez handlowca rezultatu, który klient uzna za stratę dla siebie albo jeszcze w czasie sprzedaży, albo już po zakupie. Na krótką metę rzeczywiście powstaje układ wygrany-przegrany na rzecz sprzedawcy, ale w dłuższym okresie zawsze dochodzi się do układu przegrany-przegrany. W handlu manipulacja kończy się pretensjami kupującego, złą opinią o sprzedawcy i całej firmie oraz nieufnością do zupełnie innych firm i sprzedawców.
Złe wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej i na większe odległości niż dobre.

Wywieranie wpływu na klienta poprzez profesjonalne stosowanie technik sprzedaży prowadzi do uzyskania większej celowości i skuteczności działania handlowca, która jest również korzystna dla klienta pod warunkiem, że sprzedawca działa w ramach strategii partnerskiej: wygrany-wygrany.
Świadome wywieranie wpływu, które ma na celu uzyskanie układu wygrany – wygrany jest uczciwe od początku do końca. Jest również bardzo skuteczne w perspektywie wieloletniego rozwoju firmy na rynku!
Żadna technika perswazji sama z siebie nie może być rozpatrywana w kategoriach manipulacji lub partnerskiego wpływu – wszystko zależy od kontekstu i celu, w jakim została użyta.

Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl, mailem info@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.

Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!

Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:


- Sprzedawaj jak profesjonalista,
- Trening skuteczności osobistej,
- Zarządzanie czasem,
- Style działania kobiet i mężczyzn, czyli trening skutecznej komunikacji i współpracy,
- Asertywność w działaniu,
- Sekretariat doskonały – sztuka komunikacji i organizacji pracy,
- Motywacja i zarządzanie zespołem, czyli trening menedżerski,
- Zarządzanie emocjami,
- Kreatywność i podejmowanie decyzji, czyli trening twórczego rozwiązywania problemów,
- Ustawienia systemowe,
- Wystąpienia publiczne, czyli sztuka profesjonalnej prezentacji,
- Telefoniczna obsługa klienta i telemarketing,
- Coaching menedżerski,
- Negocjacje – strategie i techniki,
- Windykacja należności przez negocjacje.
- Trening interpersonalny.

Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, info@homocreatore.pl, (022) 629 77 87.


  1. drukuj
« poprzedni   |   archiwum   |   następny »