Zgłoś się na szkolenie początkowe przygotowujące do egzaminu państwowego.
Kontrolerem może zostać osoba pełnoletnia, która:
mapa dojazdu pod adresem: http://www.csiag.pl/themes/theme.delete/gfx/mapa_dojazdu.jpg
Szkolenie początkowe trwa 60 godzin i obejmuje
Zakres programowy
I. SZKOLENIE POCZĄTKOWE
I. REGULACJE PRAWNE NORMUJĄCE ZASADY I TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI SYSTEMÓW TELEINFORMATYCZNYCH W PODMIOTACH PUBLICZNYCH
Standardy kontroli systemów informatycznych w pracy kontrolera
VII. STANDARDY I NORMY DOTYCZĄCE SYSTEMÓW I URZĄDZEŃ TELEINFORMATYCZNYCH
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE TEL. (022) 424-67-00, TEL./FAX (022) 613 39 32 (w dni robocze od 8.00 do 16.00)
« poprzedni | archiwum | następny »
Zdobądź nowe uprawnienia państwowego kontrolera systemów teleinformatycznych!
Szanowni Państwo, Przedstawiamy podstawowe informacje o szkoleniu kontrolerów systemów teleinformatycznych. Ta nowa funkcja wynika z obowiązku (ciążącego na wszystkich podmiotach publicznych) ujednolicenia i stosowania ustawowych wymagań przy wymianie danych teleinformatycznych. Mówiąc najprościej – prawo wymaga aby systemy teleinformatyczne stosowane przez podmioty publiczne były spójne, i umożliwiały ich wzajemne współdziałanie. Wykonanie tego obowiązku mają nadzorować specjalni kontrolerzy. |
Kontrolerem może zostać osoba pełnoletnia, która:
- Nie została prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie;
Posiada wykształcenie wyższe o specjalności odpowiednie z uwagi na zakres kontroli;
Posiada ważne świadectwo kwalifikacji wydane przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
mapa dojazdu pod adresem: http://www.csiag.pl/themes/theme.delete/gfx/mapa_dojazdu.jpg
Szkolenie początkowe trwa 60 godzin i obejmuje
Zakres programowy
I. SZKOLENIE POCZĄTKOWE
- Standardy kontroli systemów informatycznych i praktyka ich stosowania
Model zarządzania procesami kontroli:
1) planowanie kontroli,
2) procedury kontroli,
3) dokumentowanie i raportowanie
Podstawy prawne kontroli systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych
Zakres kontroli sprawowanej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w podmiotach publicznych
Zasady i tryb przeprowadzania kontroli w podmiotach publicznych; obowiązujące przepisy proceduralne
Prawidłowe dokumentowanie przebiegu i wyników czynności kontrolnych
Gromadzenie, przechowywanie i zabezpieczanie akt kontroli
Ochrona informacji niejawnych oraz innych tajemnic ustawowo chronionych - podstawy prawne
Regulacje prawne w obszarze funkcjonowania systemów teleinformatycznych, e-gospodarki oraz rynku elektronicznego
Nieprawidłowości i czyny niedozwolone, etyka pracy kontrolera
Minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych oraz dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej
Standardy i normy dotyczące systemów i urządzeń teleinformatycznych
Ocena dokumentacji projektowej systemu teleinformatycznego w zakresie zgodności z minimalnymi wymaganiami, o których mowa w lp. 11
Ocena założeń projektowych rejestru publicznego w zakresie zgodności z minimalnymi wymaganiami, o których mowa w lp. 11
Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych - model kontroli finansowej w podmiocie publicznym; audyt wewnętrzny
Procedury kontroli w zakresie prawidłowości wydatkowania środków publicznych; przeprowadzanie oceny legalności, gospodarności, celowości i rzetelności wydatkowania środków publicznych
I. REGULACJE PRAWNE NORMUJĄCE ZASADY I TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI SYSTEMÓW TELEINFORMATYCZNYCH W PODMIOTACH PUBLICZNYCH
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631)
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 5 lipca 2002 r. o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną opartych lub polegających na dostępie warunkowym (Dz. U. Nr 126, poz. 1068, z późn. zm.)
Dział V, VI i VIII ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.)
Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.) - rozdz. XXXIII - Przestępstwa przeciwko ochronie informacji
- Znaczenie i treść minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych oraz dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej
Zalecenia dotyczące stosowania minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych oraz dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej
Standardy kontroli systemów informatycznych w pracy kontrolera
VII. STANDARDY I NORMY DOTYCZĄCE SYSTEMÓW I URZĄDZEŃ TELEINFORMATYCZNYCH
- Standardy i normy z zakresu systemów i urządzeń teleinformatycznych
Ocena dokumentacji projektowej systemu teleinformatycznego w zakresie zgodności z minimalnymi wymaganiami
Ocena założeń projektowych rejestru publicznego w zakresie zgodności z minimalnymi wymaganiami
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE TEL. (022) 424-67-00, TEL./FAX (022) 613 39 32 (w dni robocze od 8.00 do 16.00)
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy