Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły


PRACA W DRODZE, CZYLI DŁUGOFALOWA EFEKTYWNOŚĆ HANDLOWCA

Samotne noce w hotelu, nieregularne posiłki, bolący kręgosłup z powodu wielu godzin spędzanych w samochodzie, tęskne telefony do domu…
A po powrocie sterty papierów czekających w firmie i często pełne wyrzutów rodziny w domu.
Oto życie wielu współczesnych pracowników różnego szczebla w dużych korporacjach i nie tylko. Pracownicy działów sprzedaży, przedstawiciele handlowi, właściciele firm spędzają często większość swojego czasu w drodze. Jak sobie radzić z tak specyficznym i pełnym niespodzianek trybem życia? Jak zorganizować sobie nietypowy rytm pracy i życia, żeby móc realizować swoje potrzeby nie tylko w sferze zawodowej. Jak planować swój kalendarz, aby wykorzystać efektywnie każdą chwilę? Jak zadbać o siebie, swoje zdrowie i potrzeby osobiste? Jak budować relacje z rodziną, bliskimi i przyjaciółmi?

To zagadnienia, których nie rozwiąże nam typowe szkolenie, czy podręcznik z zarządzania czasem. A współczesny świat biznesu - pomimo rozwoju techniki tworzącej wiele urządzeń i rozwiązań umożliwiających kontakty na odległość, paradoksalnie - coraz bardziej opiera się na bezpośrednich międzyludzkich kontaktach. Praca handlowca nie polega już na zawieraniu jednorazowych kontraktów, czy szybkim „strzale”, a raczej na budowaniu długoterminowej więzi i partnerstwa z klientem. Więzi, która daje zaufanie, zapewnia długoterminowe zyski i stwarza kredyt w sytuacji niespodziewanej wpadki. A to budowanie wymaga wielu spotkań z klientem, indywidualnych kontaktów a tym samym podróży.
Praca związana z częstymi podróżami ma swoją specyfikę.

Po pierwsze, wymaga umiejętności pogodzenia się z pewnymi sytuacjami, na które nie mamy wpływu, a które wynikają z samego faktu podróżowania. Chodzi między innymi o korki, warunki atmosferyczne, fakt nieposiadania swoich rzeczy, spóźnienia pociągów, samolotów, brak domowej kuchni, czy jakość obsługi hotelowej. Koncentrowanie się na tych elementach jest zwyczajną stratą czasu i warto je sobie po prostu odpuścić.

Po drugie, chodzi o umiejętność wykorzystania tej specyfiki i - pomimo niej - realizowania swoich życiowych planów. Korki uliczne można wykorzystać do nauki języków, odbycia rozmów telefonicznych, słuchania audiobooków itp. Zamiast siedzieć w hotelu oglądając filmy w kablówce, warto pójść na basen, czy wyszukać centrum odnowy biologicznej z masażem. Ceny takich zabiegów w mniejszych miejscowościach są dużo niższe niż w aglomeracjach, a ich jakość niczym się nie różni. Również zakupy w nowych miejscach bywają bardzo twórcze i interesujące. Często można natknąć się na rzeczy, gdzie indziej nie spotykane i oryginalne. Jesteśmy tak bardzo przyzwyczajeni do swoich samochodów, że nie potrafimy sobie wyobrazić , żebyśmy mogli inaczej podróżować. Okazuje się, że często jest to zwykła strata czasu. Natomiast podróże pociągiem, czy samolotem, to świetna okazja do lektury notatek, odpowiedzi na zaległe maile, czytania książek, planowania, nauki języków, czy nawiązania nowych kontaktów. A po dotarciu na miejsce możemy delektować się widokami z okien taksówki zamiast denerwować się za kółkiem nieznajomością topografii miasta.

Po trzecie, warto mieć świadomość swoich celów życiowych i tego, że życie w podróży wcale nie wstrzymuje nas w ich realizacji. Ważne jest, aby te cele sobie postawić i aby zadać sobie pytanie, w jaki sposób mogę je zrealizować przy takim nietypowym trybie życia. Często okazuje się wówczas, że odkładane przez lata cele związane z poprawą kondycji, nauką języka obcego czy też podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych stają się jak najbardziej realne. Na pewno wymaga to niestandardowego czy nie schematycznego podejścia do sprawy, ale wyniki mogą być zadziwiające.

Bardzo ważną rzeczą jest umiejętność dbania o siebie w podróży.
Znajomość podstawowych ćwiczeń relaksacyjnych, technik rozluźniana kręgosłupa i radzenia sobie w przypadku drobnych dolegliwości to zdolności poprawiające komfort życia podróżnika. Podstawowa wiedza na temat zasad zdrowej diety i znajomość własnego organizmu pozwolą nam na uniknięcie wielu niepotrzebnych „sensacji”. Wszystko to sprawi, że taki tryb życia stanie się mniej uciążliwy. Zamiast ograniczać nas, pozwoli na robienie wielu rzecz, na które w normalnych warunkach nie mielibyśmy czasu. Uczmy się więc, jak to zrobić i korzystajmy póki można!

Diametralną poprawę jakości życia, skuteczność zawodową osób, których praca wymaga częstych wyjazdów i których biuro często mieści się w komputerowej torbie, pomoże uzyskać szkolenie PRACA W DRODZE, CZYLI DŁUGOFALOWA EFEKTYWNOŚĆ HANDLOWCA, które odbędzie się w dniach 27-28 marca 2008 r. w Warszawie.

Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl lub prosimy o kontakt telefoniczny (022) 629 77 87.

Do udziału w kursie zapraszamy:
• pracowników działów handlowych
• osoby, których tryb życia związany jest z częstymi wyjazdami.

Szkolenie umożliwi zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie:
• wykorzystywania czasu w podróży,
• dbałości o swoje potrzeby we wszystkich sferach życia (jak zadbać o siebie),
• jak minusy swojej pracy uczynić jej atutami,
• minimalizowania negatywnych skutków zdrowotnych wynikających ze specyfiki pracy,
• praktycznych metod efektywnego planowania i wykorzystywania swojego czasu,
• organizacji przenośnego biura.

Szkolenie prowadzone będzie metodą warsztatową, więc uczestnicy nabędą praktyczną wiedzę z poruszanego zakresu.

Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!

Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych.
Od lat zajmujemy się także wspieraniem firm swoich klientów w takich obszarach Zarządzania Zasobami Ludzkimi jak motywowanie pracowników, dobór kadr i ich rozwój (zarówno poprzez szkolenia jak i coaching), czy też modyfikacja zakresów obowiązków i odpowiedzialności.

Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, biuro@homocreatore.pl albo telefonicznie: (022) 629 77 87.




  1. drukuj
« poprzedni   |   archiwum   |   następny »