Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego ogólnego maleje na rzecz szkoleń specjalistycznych: języka danej branży oraz umiejętności zachowania się w sytuacji biznesowej wymagającej użycia języka angielskiego.
Po co szyć?
Szycie szkoleń językowych na miarę wpisuje się w tendencję na rynku szkoleń którą jest niewątpliwie mierzenie efektywności szkoleń. Tendencja ta zaś wynika z racji kalkulacji kosztów i coraz częstszego traktowania szkoleń jako inwestycji, nie tylko dodatku do pensji. Szkolenia specjalistyczne wynikają też z kolejnej tendencji na rynku którą jest fakt, że firmy szkoleniowe coraz częściej konkurują ze sobą wartością oferty, a nie tylko ceną.
Szycie na miarę - jak to się robi?
Pierwszym etapem „uszycia” szkolenia jest przeprowadzenie testów kwalifikacyjnych a potem analizy potrzeb szkoleniowych pracowników. Program musi zawierać nie tylko umiejętności komunikacyjne i językowe do zrealizowania w jasno określonej przestrzeni czasowej, ale również umiejętności miękkie niezbędne do wykonywania pracy oraz metody które pozwolą nam na realizację celu. Firma szkoleniowa we współpracy z klientem określi również tryb szkolenia: w niektórych przypadkach zaleca się połączenie szkoleń regularnych (stacjonarnych) ze szkoleniami wyjazdowymi, intensywnymi.
Co to daje?
Szkolenia „uszyte na miarę” dają firmie, grupie i pojedynczemu uczestnikowi poczucie jasno sprecyzowanego celu, co przekłada się z kolei na ogromne zaangażowanie w jego osiągnięcie. Odpowiednio zaplanowane szkolenie z zastosowaniem optymalnych narzędzi i prawidłowo zdiagnozowanym celem raczej zawsze okazuje się sukcesem i dla firmy i dla jej pracowników, przy relatywnie niskim koszcie.
Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii, kierownikiem projektów szkoleniowych The English Cocktail. Jest twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych.
« poprzedni | archiwum | następny »
Dlaczego warto szyć szkolenia na miarę?
Firmy szkoleniowe specjalizujące się w szkoleniach językowych dla firm proponują szkolenia z zakresu finansów, logistyki i dodatkowo wzbogacają je o umiejętności miękkie (kreatywność, obsługa klienta, rozwiązywanie problemów).Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego ogólnego maleje na rzecz szkoleń specjalistycznych: języka danej branży oraz umiejętności zachowania się w sytuacji biznesowej wymagającej użycia języka angielskiego.
Po co szyć?
Szycie szkoleń językowych na miarę wpisuje się w tendencję na rynku szkoleń którą jest niewątpliwie mierzenie efektywności szkoleń. Tendencja ta zaś wynika z racji kalkulacji kosztów i coraz częstszego traktowania szkoleń jako inwestycji, nie tylko dodatku do pensji. Szkolenia specjalistyczne wynikają też z kolejnej tendencji na rynku którą jest fakt, że firmy szkoleniowe coraz częściej konkurują ze sobą wartością oferty, a nie tylko ceną.
Szycie na miarę - jak to się robi?
Pierwszym etapem „uszycia” szkolenia jest przeprowadzenie testów kwalifikacyjnych a potem analizy potrzeb szkoleniowych pracowników. Program musi zawierać nie tylko umiejętności komunikacyjne i językowe do zrealizowania w jasno określonej przestrzeni czasowej, ale również umiejętności miękkie niezbędne do wykonywania pracy oraz metody które pozwolą nam na realizację celu. Firma szkoleniowa we współpracy z klientem określi również tryb szkolenia: w niektórych przypadkach zaleca się połączenie szkoleń regularnych (stacjonarnych) ze szkoleniami wyjazdowymi, intensywnymi.
Co to daje?
Szkolenia „uszyte na miarę” dają firmie, grupie i pojedynczemu uczestnikowi poczucie jasno sprecyzowanego celu, co przekłada się z kolei na ogromne zaangażowanie w jego osiągnięcie. Odpowiednio zaplanowane szkolenie z zastosowaniem optymalnych narzędzi i prawidłowo zdiagnozowanym celem raczej zawsze okazuje się sukcesem i dla firmy i dla jej pracowników, przy relatywnie niskim koszcie.
Anna Baranowska
Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii, kierownikiem projektów szkoleniowych The English Cocktail. Jest twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych.
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy