O zadaniach, jakie często muszą spełniać sekretarki i asystentki, najlepiej może świadczyć zestaw zagadnień, jakie są prezentowane na takich kursach: wybrane zagadnienia prawa pracy, prawa handlowego, marketingu. Sporą część kursu zajmują psychologiczne aspekty pracy sekretarki, asertywność w kontakcie z przełożonymi i klientami, sztuka skutecznego porozumiewania się, techniki aktywnego słuchania, negocjacje nastawione na współpracę. Kolejnym obszarem są zagadnienia związane z samą osobą sekretarki: ujmujący sposób bycia, sztuka wizażu, zasady biurowego savoir vivre’u, zasady wdzięku i elegancji.
Kursy takie nie są tanie – od 720 złotych za jeden dzień, przez 1800 za pięciodniowe w Zakopanem, aż do 2400 za zajęcia odbywające się w jeden weekend.
Wymagania stawiane sekretarkom, a także zwiększenie odpowiedzialności wiążącej się z tym stanowiskiem, przyczynić się może do wzrostu prestiżu i popularności tego zawodu nawet wśród absolwentów szkół wyższych. Zwłaszcza, że zwiększające się bezrobocie, dotykające również osoby z dyplomem magisterskim, zachęcać może do podejmowania każdego zawodu, nawet jeśli to nie jest ten wymarzony...
źródło: edu.pracuj.pl
« poprzedni | archiwum | następny »
Magister - sekretarka
Zmiana roli, jaką sekretarka czy asystentka pełni obecnie, powoduje wzrost wymagań stawianych kandydatkom do tej pracy. Jeszcze niedawno ogłoszenie: zatrudnię sekretarkę z wyższym wykształceniem” wzbudzało śmiech, teraz – robi się coraz bardziej powszechne. Oczekuje się od nich nie tylko dobrej prezencji, uprzejmości i lojalności, ale i znajomości języków obcych, umiejętności zarządzania czasem (szefa), a także takich zdolności komunikacyjnych, które pozwolą pracownikom na kontakt z przełożonym, ale jemu zarazem nie zakłócą pracy. O tym, że nie jest to łatwa praca przekonują sytuacje, z jakimi każdy nie raz się spotkał. Nie należą do rzadkości sekretarki, których osoba skutecznie zniechęca do kontaktów z całą firmą. Wizja strat, jakie może to powodować, skłoniło pracodawców do korzystania z ofert szkoleń dla pracowników sekretariatu czy asystentek. Obecnie w Polsce działa przynajmniej kilka liczących się firm szkoleniowych, mających w swej ofercie szkolenia dla tej grupy pracowników. O tym, że nie jest to łatwa praca przekonują sytuacje, z jakimi każdy nie raz się spotkał. Nie należą do rzadkości sekretarki, których osoba skutecznie zniechęca do kontaktów z całą firmą. Wizja strat, jakie może to powodować, skłoniło pracodawców do korzystania z ofert szkoleń dla pracowników sekretariatu czy asystentek. Obecnie w Polsce działa przynajmniej kilka liczących się firm szkoleniowych, mających w swej ofercie szkolenia dla tej grupy pracowników.O zadaniach, jakie często muszą spełniać sekretarki i asystentki, najlepiej może świadczyć zestaw zagadnień, jakie są prezentowane na takich kursach: wybrane zagadnienia prawa pracy, prawa handlowego, marketingu. Sporą część kursu zajmują psychologiczne aspekty pracy sekretarki, asertywność w kontakcie z przełożonymi i klientami, sztuka skutecznego porozumiewania się, techniki aktywnego słuchania, negocjacje nastawione na współpracę. Kolejnym obszarem są zagadnienia związane z samą osobą sekretarki: ujmujący sposób bycia, sztuka wizażu, zasady biurowego savoir vivre’u, zasady wdzięku i elegancji.
Kursy takie nie są tanie – od 720 złotych za jeden dzień, przez 1800 za pięciodniowe w Zakopanem, aż do 2400 za zajęcia odbywające się w jeden weekend.
Wymagania stawiane sekretarkom, a także zwiększenie odpowiedzialności wiążącej się z tym stanowiskiem, przyczynić się może do wzrostu prestiżu i popularności tego zawodu nawet wśród absolwentów szkół wyższych. Zwłaszcza, że zwiększające się bezrobocie, dotykające również osoby z dyplomem magisterskim, zachęcać może do podejmowania każdego zawodu, nawet jeśli to nie jest ten wymarzony...
źródło: edu.pracuj.pl
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy