To tylko niektóre cytaty nas samych, naszych pracowników, naszych znajomych.... Mówimy tak w kółko a w rzeczywistości nic z tą sytuacją nie robimy. Wierzymy w lepsze jutro, wierzymy w to, że będzie lepiej. Nie zdajemy sobie tak do końca sprawy od kogo tego zmiany zależą. A zależą w wielu przypadkach.... od kadry zarządzającej nami.
Dlaczego boimy się zrobić pierwszy krok aby przejść do innej firmy, żeby rozpocząć prowadzenie własnej działalności, pomimo naszych pomysłów, które mamy w głowie? Każdy może znaleźć wiele odpowiedzi ale większość z nas i tak odpowie: boję się, nie wiem jak będzie w nowej pracy, może nic nie lepiej.
Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że pracownicy myślą o zmianie pracy, ............ ponieważ nie są doceniani przez pracodawcę. Nie chodzi tutaj o sam czynnik wynagrodzenia ale o aspekt psychologiczny, o aspekt podejścia do ludzi jak do człowieka a nie jak do „maszyny”, która jest zaprogramowana na on i off.
Pracownicy cenią sobie przede wszystkim szacunek, miłą atmosferę w pracy, przestrzeganie zasad kultury, dobrego wychowania. A, nie wszystkie osoby zarządzające o tym pamiętają. Przychodzą do pracy w złym humorze, często źli i robią wówczas jeden podstawowy błąd.... przenoszą swoje emocje na pracownika i zapominają o jednej podstawowej zasadzie we własnym biznesie: zapominają, że od tych właśnie pracowników zależy w dużym stopniu sukces firmy. Zapominają, że to pani Zosia siedzi po nocach z analizami firmy, często kosztem własnej rodziny - .... bo raport musi być na rano. Zapominają, że to pan Jacek zostaje po godzinach codziennie, żeby przygotować oferty dla klientów.
Zatem zgłębiając się w analizę powyższego tekstu, można jednogłośnie stwierdzić, że: KAPITAŁ LUDZKI TO SUKCES FIRMY. Nie tylko ten „kapitał” w formie majątku jest ważny, ważny jest człowiek w przedsiębiorstwie. Pamiętajmy więc, że gdyby nie pracownicy – wiele z firm nie byłoby w tym miejscu swojego rozwoju w którym są obecnie.Starajmy się zawsze tak postępować z drugim człowiekiem i traktować go – tak jak sami życzylibyśmy sobie aby nas traktowano. Na nic zdadzą się wysiłki w pozyskiwaniu funduszy, dotacji, kolejne szkolenia za duże pieniądze, kiedy postępowanie wobec pracowników firmy będzie nieetyczne. Na sukces trzeba pracować bardzo długo, ale kiedy on przychodzi dobrze jest mieć obok siebie uśmiechniętą i zadowoloną załogę, której można powiedzieć: DZIĘKUJĘ, TO DZIĘKI WASZEJ PRACY ODNOSIMY SUKCES.Słowo dziękuję nie kosztuje, ale znaczy bardzo dużo. Trudno określić wartość tego słowa... w bilansie firmy – jego wartość jest bezcenna dla wielu z nas.
Mati Consulting szkolenia
http://www.szkolenia-mc.pl
Oferta szkoleń ->
« poprzedni | archiwum | następny »
SUKCES FIRMY TO KAPITAŁ LUDZKI...
Często mówimy albo słyszymy..... „Mam dość tej pracy, praca i praca, ciągła pogoń i brak czasu. Nikt mnie nie docenia, ciągłe pretensje. Składam wypowiedzenie. Nie chcę tutaj pracować.....”To tylko niektóre cytaty nas samych, naszych pracowników, naszych znajomych.... Mówimy tak w kółko a w rzeczywistości nic z tą sytuacją nie robimy. Wierzymy w lepsze jutro, wierzymy w to, że będzie lepiej. Nie zdajemy sobie tak do końca sprawy od kogo tego zmiany zależą. A zależą w wielu przypadkach.... od kadry zarządzającej nami.
Dlaczego boimy się zrobić pierwszy krok aby przejść do innej firmy, żeby rozpocząć prowadzenie własnej działalności, pomimo naszych pomysłów, które mamy w głowie? Każdy może znaleźć wiele odpowiedzi ale większość z nas i tak odpowie: boję się, nie wiem jak będzie w nowej pracy, może nic nie lepiej.
Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że pracownicy myślą o zmianie pracy, ............ ponieważ nie są doceniani przez pracodawcę. Nie chodzi tutaj o sam czynnik wynagrodzenia ale o aspekt psychologiczny, o aspekt podejścia do ludzi jak do człowieka a nie jak do „maszyny”, która jest zaprogramowana na on i off.
Pracownicy cenią sobie przede wszystkim szacunek, miłą atmosferę w pracy, przestrzeganie zasad kultury, dobrego wychowania. A, nie wszystkie osoby zarządzające o tym pamiętają. Przychodzą do pracy w złym humorze, często źli i robią wówczas jeden podstawowy błąd.... przenoszą swoje emocje na pracownika i zapominają o jednej podstawowej zasadzie we własnym biznesie: zapominają, że od tych właśnie pracowników zależy w dużym stopniu sukces firmy. Zapominają, że to pani Zosia siedzi po nocach z analizami firmy, często kosztem własnej rodziny - .... bo raport musi być na rano. Zapominają, że to pan Jacek zostaje po godzinach codziennie, żeby przygotować oferty dla klientów.
Zatem zgłębiając się w analizę powyższego tekstu, można jednogłośnie stwierdzić, że: KAPITAŁ LUDZKI TO SUKCES FIRMY. Nie tylko ten „kapitał” w formie majątku jest ważny, ważny jest człowiek w przedsiębiorstwie. Pamiętajmy więc, że gdyby nie pracownicy – wiele z firm nie byłoby w tym miejscu swojego rozwoju w którym są obecnie.Starajmy się zawsze tak postępować z drugim człowiekiem i traktować go – tak jak sami życzylibyśmy sobie aby nas traktowano. Na nic zdadzą się wysiłki w pozyskiwaniu funduszy, dotacji, kolejne szkolenia za duże pieniądze, kiedy postępowanie wobec pracowników firmy będzie nieetyczne. Na sukces trzeba pracować bardzo długo, ale kiedy on przychodzi dobrze jest mieć obok siebie uśmiechniętą i zadowoloną załogę, której można powiedzieć: DZIĘKUJĘ, TO DZIĘKI WASZEJ PRACY ODNOSIMY SUKCES.Słowo dziękuję nie kosztuje, ale znaczy bardzo dużo. Trudno określić wartość tego słowa... w bilansie firmy – jego wartość jest bezcenna dla wielu z nas.
Mati Consulting szkolenia
http://www.szkolenia-mc.pl
Oferta szkoleń ->
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy