Moim zdaniem życie pełne jest «hałasu» na każdy dowolny temat, a cisza wśród liderów, którzy powinni i mają podstawy wypowiadać się na ważne tematy, jest po prostu ogłuszająca. Menedżerowie niemający nic do powiedzenia często wykorzystują swoje «pięć minut», jednakże tylko ci, którzy przekazują coś istotnego, zyskują długotrwałe uznanie i niejednokrotnie przechodzą nie tyle do historii, co do pamięci ludzi takich jak my. Są też skuteczniejsi w tym, co robią, bo są wiarygodni, a nie autystyczni." Szymon, był przez dwa lata liderem Działu Marketingu WSK Rzeszów SA, a od kilku lat jest szefem Działu Rozwoju Biznesu w Departamencie Globalnych Operacji w Ottawie Pratt&Whitney Canada (Emerging Manufacturing Markets).
FORUM PRZYWÓDZTWA – od hossy do spowolnienia, dylematy i wyzwania Lidera (5 grudnia 2008r., Hotel Sheraton, Warszawa)
Zobacz: http://www.szkolenia.com.pl/admin/katalog/szkolenie/34618
Pobierz PDF: http://www.langas.pl/forum.pdf
Robert Krool
ekspert Langas Group
www.langas.pl
« poprzedni | archiwum | następny »
Menedżerów można podzielić na dwie grupy. Samouków i nieuków.
Obcując z setkami już liderów w licznych projektach zauważyłem, że większości tych, którzy nie radzą sobie w gospodarce, to ci, którzy nie uczą się na doświadczeniach innych. Marnują cenny czas na wyciąganie wniosków z własnych błędów i sukcesów. Ponadto dochodzi tu zjawisko, które nazywam autyzmem bądź schizofrenią przywódczą. Liderzy autystyczni mają wielkie pozytywne wizje, lecz nie znoszą rzeczywistości, w szczególności wrogiej rzeczywistości, prowadząc tym samym nierzadko utalentowane osoby i zespoły na manowce lub ustalając zwyczajnie kolejny wzorzec zera absolutnego w ekonomii, kulturze lub logice. I tu pozytywny komentarz człowieka obytego z liderami w Polsce, Kanadzie i Niemczech, mojego kolegi z ławy szkolnej, „wiecznego emigranta" Szymona Włodarskiego: „Patrząc w przeszłość, widzimy wyraźnie, że wielcy świata polityki i biznesu nie zdobyli sobie uznania szybkim i jednym projektem lub jedną wizją. Oni w każdym działaniu zawierali pewne przesłanie i przez wiele lat pracowali na własną «markę», by pozostawić po sobie ślad w historii (legacy). Większość z menedżerów wyższego szczebla szybko rozpoznaje fałsz lub autyzm u lidera.Moim zdaniem życie pełne jest «hałasu» na każdy dowolny temat, a cisza wśród liderów, którzy powinni i mają podstawy wypowiadać się na ważne tematy, jest po prostu ogłuszająca. Menedżerowie niemający nic do powiedzenia często wykorzystują swoje «pięć minut», jednakże tylko ci, którzy przekazują coś istotnego, zyskują długotrwałe uznanie i niejednokrotnie przechodzą nie tyle do historii, co do pamięci ludzi takich jak my. Są też skuteczniejsi w tym, co robią, bo są wiarygodni, a nie autystyczni." Szymon, był przez dwa lata liderem Działu Marketingu WSK Rzeszów SA, a od kilku lat jest szefem Działu Rozwoju Biznesu w Departamencie Globalnych Operacji w Ottawie Pratt&Whitney Canada (Emerging Manufacturing Markets).
FORUM PRZYWÓDZTWA – od hossy do spowolnienia, dylematy i wyzwania Lidera (5 grudnia 2008r., Hotel Sheraton, Warszawa)
Zobacz: http://www.szkolenia.com.pl/admin/katalog/szkolenie/34618
Pobierz PDF: http://www.langas.pl/forum.pdf
Robert Krool
ekspert Langas Group
www.langas.pl
« poprzedni | archiwum | następny »
Ostatnie 10 artykułów
- » Jak zmotywować się do rozwoju w czasach pandemii? Porada trenera HILLWAY
- » Pozyskiwanie nowych klientów – PROSPECTING
- » Przykładowy cykl szkoleń dla działu handlowego, mający na celu stworzyć profesjonalnie działający zespół, który skutecznie realizuję plany szkoleniowe
- » Jak oceniać pracowników, by nie budzić konfliktów
- » POKOLENIE „Y” W PRACY
- » Koniec ery przeciętnych sprzedawców?
- » Po co nam rozwój? Czy inwestowanie we własne umiejętności jest potrzebne?
- » BY INNI SŁUCHALI Z PODZIWEM - O prezentacjach biznesowych i wystąpieniach publicznych
- » Pokolenie Y. Zarządzanie generacją.
- » 5 ważnych elementów, ważnych w nowej pracy