Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły


KRYZYS NA SPOSÓB CHIŃSKI… czyli słów kilka na temat jak utrzymać i pozyskać nowych klientów w dobie recesji gospodarczej

Efektem kryzysu są: kurczące się rynki, rosnące obawy przed zakupami konsumentów, znaczny spadek sprzedaży detalicznej. W związku z tym tort, przy którym mogło się pożywić wiele firm, nawet tych słabiej zarządzanych, staje się zbyt mały. Nie dla każdego wystarczy. W dobie prosperity nawet nieefektywne firmy znajdą swoje miejsce na rynku. Okres kryzysu natomiast stawia przed przedsiębiorcami wyższe wymagania. Ci, którzy nie sprostają tym wymaganiom, będą musieli wycofać się z rynku. Firmy powinny więc starać się maksymalnie zwiększać swoja efektywność, wyprzedzać konkurentów, powinny też nauczyć się szanować posiadane zasoby. Sukces handlowy zależy przede wszystkim od dobrze przygotowanego, skutecznego personelu, potrafiącego poradzić sobie w niesprzyjających warunkach.

Nasze doświadczenia wskazują, ze w dobie kryzysu rośnie zainteresowanie szkoleniami mającymi na celu doskonalenie kadr handlowych.


Menedżerowie słusznie zauważają, że zwłaszcza w obliczu kryzysu na rynkach finansowych i spowolnienia gospodarczego na świecie nie można obniżać wydatków na szkolenia handlowców, ponieważ to właśnie oni będą musieli bezpośrednio zmierzyć się z bardziej konserwatywnymi zachowaniami klientów. W ostatnich latach towary i usługi sprzedawały się niejako same. W dobie recesji klient będzie oglądał każdą złotówkę kilka razy, zanim zdecyduje się ją wydać. Uwzględniając psychologię zachowań konsumenckich nietrudno przewidzieć, że wzrośnie liczba wyborów konsumenckich dokonywanych świadomie, a spadnie liczba tych dokonywanych impulsywnie.

Stąd handlowcy stają w obliczu wielu wyzwań:

- jak przekonać coraz bardziej oszczędnych klientów do wyboru naszego towaru/usługi?
- które metody i techniki sprzedaży będą najbardziej skuteczne?
- jak radzić sobie z coraz częściej pojawiającymi się obiekcjami klientów?
- jak dostosować sposób obsługi klientów do ich zmieniających się potrzeb?
- w jaki sposób utrzymać stałych klientów? - jak pozyskiwać nowych?
- jak motywować siebie i innych do realizacji celów w niesprzyjających warunkach?


Nie wystarczy więc ogólna wiedza z zakresu obsługi klienta. Szkolenia zdecydowanie powinny być bardziej szczegółowe, a trenerzy muszą być doświadczonymi fachowcami w swojej dziedzinie, specjalistami – praktykami, którzy wiedzę merytoryczną wykorzystują z sukcesami w pracy zawodowej.

W odpowiedzi na powyższe wymagania zespół firmy Ekspert Handlowy stworzył specjalistyczny, sześciomodułowy program szkoleniowy:

Akademia Skutecznej Sprzedaży: Jak utrzymać i pozyskać klienta w dobie recesji gospodarczej.

W Polsce słowo „kryzys” ma konotacje zdecydowanie negatywne. Nam jednak zdecydowanie bliższe jest dalekowschodnie rozumienie tego pojęcia. Chiński symbol kryzysu przedstawia kryzys jako zjawisko o podwójnym obliczu – łączące w sobie zarówno niebezpieczeństwo, zagrożenie, jak i szansę, okazję.

Obecne zawirowania na rynkach finansowych i osłabienie gospodarcze to swoisty sprawdzian konkurencyjności dla polskich przedsiębiorców. Ci, którzy już teraz - zamiast czekać na poprawę koniunktury - skupią się na maksymalizacji efektywności i jakości obsługi klientów, w kolejny okres ożywienia gospodarczego będą wchodzić jako wygrani.

Zespół firmy Ekspert Handlowy
www.eksperthandlowy.eu


  1. drukuj
« poprzedni   |   archiwum   |   następny »