Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Artykuły

PRAWO AUTORSKIE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ FIRMY, czyli niewiedza kosztuje a wiedza daje bezpieczeństwo i spokój.

Twój pracownik robi zdjęcia na firmowej imprezie po czym umieszczacie je na stronie internetowej. I tu rodzi się szereg pytań, wątpliwości oraz bardzo prawdopodobnych i kosztownych... kłopotów. Kto i kiedy ma prawa autorskie do zdjęć, czy i w jakich okolicznościach mogą na zdjęciu znajdować się rozpoznawalni ludzie znani lub nie znani publicznie, czy bezpieczeństwo i ochronę przed roszczeniami zapewnia nam kupowanie materiałów graficznych lub zdjęciowych od agencji reklamowej...? Więcej »


Inwestowanie w ludzi - opłaca się.

Stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, to dla małej firmy szansa na osiągnięcie sukcesu na konkurencyjnym rynku. Ale jak skutecznie inwestować w kadrę nie generując jednocześnie nowych kosztów? Więcej »


Kamień milowy odnaleziony, czyli jak trafić do najlepszego ośrodka szkoleniowego.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że szkolenia mające na celu wzrost kompetencji pracowników powinny być odpowiednio przygotowane. Co należy przez to rozumieć? W pierwszej kolejności przy wyborze właściwego szkolenia, zwracamy uwagę na program szkolenia, jego dopasowanie do naszych wymagań, na samych szkoleniowców, ich doświadczenie w branży, umiejętność przekazywania informacji. Ważną składową jest cena, którą za wybrany trening będziemy musieli zapłacić. Wszystkie wymienione elementy są w dużej mierze decydujące, nie możemy jednak zapominać, iż oprócz odpowiedniego przygotowania od strony merytorycznej i ekonomicznej warto zwrócić uwagę na otoczenie, lokalizację "odpowiedniego szkolenia". Więcej »


Zasady skutecznych negocjacji – opracowanie Prof. Dr hab. Zbigniewa Nęckiego

Problematyka prowadzenia negocjacji obejmuje szerokie spektrum zagadnień, od rozmów zapoznawczych poczynając, poprzez rozmowy sondażowe dochodząc do negocjowania kontraktów pracowniczych, społecznych, finansowych, marketingowych, handlowych i innych form kooperacji rynkowej. Wolna gra relacji różnego rodzaju intensyfikuje się znacznie w kontekście narastania rywalizacji wolnorynkowej i powoduje, iż wiele negocjacji zostaje zdynamizowanych, przybierają większego tempa i większej intensywności. Tworzą wolnorynkowe układy ekonomiczne wiele okazji i możliwości niedostępnych w innych sytuacjach politycznych, co czyni działania negocjacyjne ważnym elementem aktywnej obecności gospodarczej. Przedstawione poniżej rozważania mają za zadanie przedstawić najistotniejsze kwestie związane z prowadzaniem rozmów negocjacyjnych Więcej »


Truciciele w organizacji, czyli jak radzić sobie z narzekającymi pracownikami

Wyobraź sobie, że uwielbiasz swoją pracę. Codziennie rano budzisz się z uśmiechem na twarzy, swoje zadania wykonujesz z zaangażowaniem i pasją, zaś każdą pojawiającą się trudność traktujesz jako wyzwanie. Któregoś dnia jeden z Twoich współpracowników zaczyna jednak narzekać – że praca nudna i mało rozwojowa, że szef nie docenia Waszej pracy, że dawno nie było zasłużonej bądź co gorsza obiecanej podwyżki… Będziesz się starał przekonać marudera, że nie ma racji? A co jeśli po przeanalizowaniu argumentów narzekacza uznasz jednak, że ma on trochę racji? Jak długo będziesz jeszcze przychodziło pracy z uśmiechem na twarzy? Jak długo uda Ci się utrzymać dotychczasową motywację do pracy? Pracownicy, którzy ciągle narzekają są typowymi trucicielami – sami są zdemotywowani do pracy i ponieważ jako istoty społeczne szukają potwierdzenia swoich racji wśród innych osób zatruwają przy okazji cały zespół. Więcej »


KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, CZYLI JAK DZIAŁAĆ EFEKTYWNIE

W pewnej firmie kobieta szef oceniając dostarczony jej raport powiedziała autorowi: „W zasadzie jest nie jest źle. Nie ma większych błędów, niech Pan jeszcze go raz przeczyta, zakreśliłam obszary wymagające uwagi. Myślę, że można by jeszcze dodać dane...”. Na spotkaniu obecna była także asystentka szefowej. Kiedy opuścili gabinet zapytała go czy nie zmartwił się krytyką przełożonej, ten wyraził głębokie zdumienie, ponieważ był przekonany, że raport został doskonale oceniony, a to co wymaga poprawienia czy dopisania to kosmetyczna korekta.A jaka jest Państwa opinia? Czy autor trafnie odczytał intencje szefowej? Dlaczego asystentka była przekonana, że jest ona niezadowolona i skrytykowała raport? Więcej »


Windykacja należności w firmie, czyli negocjacje zamiast sądu

Powszechną praktyką jest sprzedawanie towarów i usług z zastosowaniem przedłużonych terminów płatności. Taka forma sprzedaży to darmowy kredyt, który w dodatku wiele firm daje bez odpowiedniego zabezpieczenia swoich interesów. Możliwe zabezpieczenia które zmobilizują klientów do szybszego uregulowania płatności to: • prawidłowo wystawiane i dostarczane faktury VAT, • właściwie sporządzone i podpisane umowy, • prawidłowo pisana i dostarczana do dłużników korespondencja. Więcej »


Akademia Handlu Zagranicznego: Wsparcie polskiego eksportu

Mimo, iż polski eksport rośnie od kilku lat w szybkim tempie, jego udział w wytwarzaniu PKB jest znacznie mniejszy, niż w większości krajów na świecie i OECD. Jest on także kilkakrotnie mniejszy w przeliczeniu na obywatela naszego kraju (2 400 USD), niż np.: Chorwacji (12 158 USD), Niemczech (12 400 USD), Indiach (29 100 USD), w Kuwejcie (22 100 USD); czy w stosunku do średniej w krajach UE (8 600 USD). To niestety słaby wynik naszej obecności na rynkach światowych, a przecież bardzo wiele polskich firm ma już towary lub usługi na wysokim, światowym poziomie. Więcej »


FUNDUSZE UNIJNE NA SZKOLENIA PRACOWNIKÓW

Pracownicy oczekują od ciebie coraz więcej? Czujesz, że musisz zmienić politykę personalną w firmie? Premie? Podwyżki? Szkolenia? A koszty? …. Rozmawiamy z panią Agnieszka Marjankowską, Dyrektorem Generalnym centrum szkoleniowego The TOWER, na temat możliwości dofinansowania szkoleń ze środków UE: Więcej »


Controlling narzędzi marketing-mix

Od specjalistów marketingu wymaga się dziś nie tylko kreatywności, ale także umiejętności pomiaru efektów działań i udowodnienia, że środki zainwestowane w rozwój marki, promocje, czy wejście do nowych kanałów dystrybucji się zwróciły. Jak więc kontrolować efektywność narzędzi marketing-mix? Więcej »


Kiedy firmy mówią ludzkim głosem?

Zwierzęta mówią ludzkim głosem w Wigilię. A firmy? Niektóre nie mówią ludzkim głosem nawet raz do roku... Słuchając ich przedstawicieli, czytając informacje prasowe, raporty i sprawozdania, oferty handlowe, prospekty i ulotki a nawet strony internetowe mam czasem wrażenie, że mówią do mnie potwory. A może cyborgi? W najlepszym razie - roboty zaprogramowane na generowanie "mądrych tekstów", takich jak na przykład ten:Aby sprostać wyzwaniom stojącym przed naszymi kluczowymi klientami w zakresie przetwarzania danych na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem nasza firma posiada w swojej ofercie unikalny wachlarz produktów o bardzo szerokim spektrum zastosowań. Jako lider rynku wdrażamy szyte na miarę rozwiązania oparte na wiodących koncepcjach biznesowych, dzięki czemu aplikacje implementowane u naszych klientów gwarantują realną wartość dodaną i długoterminowy zwrot z inwestycji. Nie lepiej powiedzieć po prostu, że firma pisze oprogramowanie? Taki tekst jak powyżej to najlepszy sposób, żeby zniechęcić do siebie klientów. Nie mów tak. Nie pisz. Nikt tego nie lubi. Więcej »


Kreatywność jako potrzeba współczesnego biznesu

Rozwój jest koniecznością zarówno w biznesie jak i życiu osobistym. Wiele firm upadło tylko, dlatego, że w odpowiednim momencie nie umiały twórczo przystosować się do zmienionych warunków rynkowych i kurczowo kontynuowały stare, “dobre” strategie. Podobnie dzieje się w życiu osobistym, gdy świat wokół nas dostarcza coraz to nowych wyzwań.W tych okolicznościach KREATYWNOŚĆ nabiera szczególnego znaczenia, a zauważanie nowych możliwości i twórcze działanie staje się koniecznością dobrego funkcjonowania w otaczającym nas świecie. Szczególnie ważne w bardzo szybko zmieniającej sie rzeczywistości biznesowej. Znakiem czasów są ogłoszenia: “przyjmę do pracy kreatywną osobę”. Więcej »


Akademia Trenera: Obyś cudzych pracowników uczył, czyli w jaki sposób kształcić trenerów biznesu

Trener biznesu to brzmi dumnie. Ludzie słysząc to hasło wyobrażają sobie zazwyczaj osobę, która nie tylko wiedzie aktywny tryb życia ale także podróżuje poznając nowe osoby i zwiedzając ciekawe miejsca, a także, co więcej, otrzymuje za swoją pracę całkiem godziwe jak na nasze polskie realia wynagrodzenie. Nie dziwi zatem, że coraz więcej osób pragnie szkolić pracowników firm. Czasami jednak zapominają oni, że łatwość nawiązywania kontaktu z innymi ludźmi i umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych w sposób ciekawy i angażujący audytorium nie gwarantują, że prowadzone szkolenia będę efektywne i staną się inwestycją w doskonalenie kompetencji szkolonych pracowników. Więcej »


Rady taktyczne dla uczestnika imprezy integracyjnej

Impreza w urzędzie lub firmie ma za zadanie zintegrować zespół dzięki zabawie w luźnej, niewymuszonej atmosferze. Jednak ci pracownicy, którzy temu luzowi zanadto zaufają, mogą się spodziewać przykrych konsekwencji swojej nieostrożności. Warto mieć więc na uwadze kilka reguł. Więcej »


„…w biznesie nie dostajesz tego, na co zasługujesz, dostajesz to, co wynegocjujesz…”
Chester Karass

Dobrze negocjować to budować zaufanie, stwarzać korzystne dla obu stron propozycje oraz przekonywać i nie dać się oszukać. Umiejętność negocjowania jest podstawą osiągnięcia sukcesu w biznesie i może stać się ważnym elementem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie. Każdy pracownik zdaje sobie sprawę z problemów, jakie wiążą się z sytuacją, w której dojście do porozumienia z klientem następuje na drodze negocjacji. Z jednej strony – wynegocjowanie lepszych warunków może być istotnym sposobem powiększania zasobów finansowych firmy! Z drugiej strony – wymagania marketingu relacyjnego stawiają pracowników przed dylematem: „Jak osiągnąć sukces w negocjacjach, pozostawiając jednocześnie drugą stronę w poczuciu osiągniętego sukcesu?” Więcej »


Dzisiaj wygrywa się ludźmi, bo tylko ich nie można skopiować

Globalizacja i rozwój zaawansowanej technologii zmieniają dotychczasowy sposób funkcjonowania firm. Odpowiedzią na wymóg większej wydajności jest niepowstrzymany nurt innowacji, co powoduje bezprecedensowe zmiany w środowisku pracy. W tej sytuacji coraz ważniejsza staje się ocena umiejętności radzenia sobie ze zmianami oraz umożliwienie pracownikom doskonalenia tych umiejętności. Więcej »


Prawo zamówień publicznych – cztery miesiące po nowelizacji.

25 maja 2006 weszła w życie ustawa o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych. Obszerna nowelizacja ma dwa podstawowe założenia:dostosowanie prawa polskiego do nowych dyrektyw UE,odformalizowanie i uproszczenie procedur aby ułatwić wykorzystanie środków z funduszy unijnych.Nowelizacja ustawy spowodowała daleko idące zmiany w sposobie przygotowania i prowadzenia postępowań o zamówienia publiczne, a także w procedurach odwoławczych. Więcej »


Warunki Kontraktu FIDIC

Coraz częściej inwestycje budowlane w Polsce realizowane są w oparciu o procedury i zasady FIDIC. Wzory FIDIC dotyczące procedur przetargowych i zawierania umów znajdują powszechne zastosowanie w kontraktach międzynarodowych, ale są także często stosowane w krajach nie mających uznanych własnych wzorów warunków kontraktów. Znajomość procedur FIDIC oraz umiejętność wdrażania tych procedur w warunkach krajowych stwarza firmie możliwości uczestniczenia w procesach inwestycyjnych realizowanych w oparciu o założenia FIDIC. Więcej »


TRENING SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA CZASEM

Zdarza się często, że jesteśmy uzależnieni od załatwiania pilnych spraw. Ciągle w pracy, w pędzie, na wczoraj, stale z poczuciem narażenia się na zderzenie z "deadline"... W nawale zajęć szukamy usprawiedliwienia, że nie zajmujemy się tym, co w naszym życiu jest najważniejsze. Przyjmujemy, że gdy coś jest pilne, to musi być ważne. Wieloma istotnymi sprawami w życiu zajmujemy się za mało - rodziną, przyjaciółmi, zdrowiem, rekreacją, stanem emocjonalnym... do czasu, aż staną się palącym problemem. Kiedy jednak w końcu stają się pilne, to często jest już za późno na ich załatwienie. Czy nie byłoby warto zastanowić się nad organizacją swojego czasu, zanim dojdzie do takiej sytuacji? Więcej »


KOBIETY - MĘŻCZYŹNI. DWA ŚWIATY? DWIE KULTURY?

Wiele wskazuje na to, że świat kobiet jest równie odległy od świata mężczyzn jak egzotyczna kraina. Osoby innej płci, z którymi dzielimy życie i pracę często porozumiewają się inaczej. Łatwiej będzie dogadać się dwu mężczyznom z różnych krajów, np. Polakowi z Francuzem, niż Polakowi z Polką. Czy ktokolwiek wyobraża sobie podroż do Chin bez zaglądania do przewodnika? Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] 6 [7] [8] [9] [10] [11] [12] [następna »]