Pomoc Zaloguj się
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Artykuły

Słowa, które zmieniają myślenie...

czyli o doskonaleniu języka wpływów

Po pierwsze : ALE. Powoli przeczytaj poniższe zdanie, wyobrażając sobie, że ktoś kogo kochasz mówi do Ciebie... "Kocham Cię, ale...". Czy słowo ALE, jest tym które aż wyskakuje Ci przed oczy? "Kocham cię, ALE... nie powiem Ci dlaczego, ALE nie powiem Ci za co, ALE nie powiem Ci co z Tobą jest nie tak... Czyż nie tak to czytamy / słyszymy / rozumiemy? Więcej »


Analiza potrzeb szkoleniowych

Chcesz zapewnić Twojej firmie efektywnie pracujący personel? Chcesz zweryfikować faktyczną wiedzę i umiejętności pracowników? Chcesz ustalić odpowiedni czas trwania i tematykę szkoleń? Chcesz określić prawidłowo ścieżkę rozwoju pracowników? Chcesz zapewnić Twojej firmie oszczędności? Jeżeli przynajmniej na jedno z tych pytań Twoja odpowiedź brzmi: tak, skorzystaj z udogodnienia, jakim jest analiza potrzeb szkoleniowych. Więcej »


W trosce o jakość szkoleń

Branża szkoleniowa w Polsce intensywnie przygotowuje się do absorpcji środków pomocowych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Tylko w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich – Rozwój Kadr Nowoczesnej Gospodarki będzie do wykorzystania w latach 2004-2006 około 253 mln EURO. Jednak środki na szkolenia przewidziane są również w innych programach operacyjnych UE (łącznie tworzących budżet około 600 mln EURO). Powyższa sytuacja spowoduje dynamiczny wzrost zarówno popytu, jak i podaży usług edukacyjnych, wspartych funduszami UE, bowiem wartość całego rynku szkoleniowego w Polsce w 2003 roku szacowana była na 680 mln PLN. Więcej »


KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA DROGĄ DO SUKCESU FIRMY

Oficjalny przepływ informacji w firmie odgrywa istotną rolę w relacjach zarząd – pracownicy, wpływając nie tylko na motywację zespołu ale kształtuje również wizerunek zakładu na zewnątrz. Czy zdajemy sobie jednak sprawę jak duży zasięg poza firmą potrafi mieć dobra opinia pracownika o swoim pracodawcy? Więcej »


Umiejętności Menedżera w zakresie komunikacji

Z przeprowadzonych badań wynika, że wiedza o charakterze technicznym umożliwia w 90% awans pracownika na niższych szczeblach organizacji. Na stanowiskach dyrektorskich stanowi ona jedynie 20% potrzebnej siły przebicia. Pozostałe 80% to głównie umiejętności porozumiewania się z ludźmi i kierowania nimi, czyli komunikacja. Więcej »


Funkcjonowanie naszego "języka umysłu"

Jeśli pomyślimy o obrazie świata jako o najbardziej ogólnej syntezie niezliczonej ilości przeżyć i wpływów, ich interpretacji, i wynikającej z tego nadawaniu wartości oraz znaczeń przestrzennym obiektom. Obraz świata jest, w najbardziej konkretnym i natychmiastowym znaczeniu, efektem komunikacji. Nie jest on światem, lecz mozaiką obrazów, które mogą być interpretowane w jakiś sposób dzisiaj, a w inny jutro, wzorcem wzorców, interpretacja interpretacji, rezultatem bezustannych decyzji na temat tego co może a co nie może zostać zawarte w tych meta – interpretacjach, które same w sobie są konsekwencjami decyzji z przeszłości. Więcej »


Kierowanie zespołem w procesie zmian

Kluczowe czynniki budowania akceptacji dla zmiany. Prawdopodobnie wszystkim jest znane powiedzenie, iż jeżeli stale coś robisz w ten sam sposób, otrzymujesz te same rezultaty. Oczekiwanie innych rezultatów graniczy z myśleniem neurotycznym, magicznym lub delikatnie mówiąc - brakiem mądrości. Więcej »


Okno Johari - czyli czego ma dotyczyć feedback

Coraz powszechniej stosujemy udzielanie informacji zwrotnej czyli feedbacku w naszych firmach jako element kultury organizacyjnej. Wielu z nas korzysta z niego, aby się doskonalić. Czy wiemy jednak na pewno jaki feedback jest dla nas najciekawszy i najbardziej użyteczny? Więcej »


Problemy menadżera w zarządzaniu personelem - motywowanie i wynagradzanie pracowników

Podejmowanie jakiegokolwiek zadania mogą poprzedzać jeden lub kilka motywów. W teorii i praktyce organizacji wiadomo, że efektywność pracy personelu zależy w niemałym stopniu od poziomu motywacji. Kierownicy różnych szczebli zarządzania w zasadzie wiedzą, że podwładni reagują na pochwały i zachęty - wyrażane zarówno słowami, jak i przy pomocy rozmaitych premii czy nagród finansowych. Więcej »


Czy naprawdę potrafisz słuchać ?
Najczęściej spotykane ograniczenia w umiejętnym słuchaniu

„Mamy problemy z komunikacją”, „Moi ludzie w ogóle nie słuchają co do nich mówię ! ”, „Czy Ty mnie w ogóle słuchasz ! ?”, „Posłuchaj mojej historii, to jest dopiero fajne !”, „..... Jakże często słyszymy dokoła takie wypowiedzi ! Jakże często sami tak mówimy, lub mamy ochotę tak powiedzieć ! Dlaczego tak mało wokół umiejętnych słuchaczy ? Czym właściwie jest słuchanie i co nam daje, to co w sprawnej komunikacji zajmuje aż 40 % ? Więcej »


Usprawnienia w pracy sekretarki

Jak to się dzieje, że jedna osoba ma w pracy biurko zawalone papierami, wprost „tonie” w dokumentach i przez cały dzień półprzytomna z pośpiechu załatwia tysiące spraw, podczas gdy druga, na takim samym stanowisku, spokojnie realizuje wszystko to, co sobie zaplanowała, ma puste biurko i udaje jej się wyjść na lunch? Tyle samo spraw, porównywalna ilość zadań, a wszystko wygląda inaczej. Więcej »


KOMPUTERY? SPRZĘTY BIUROWE? SAMOCHÓD SŁUŻBOWY?
Wyposaż swoją firmę korzystając z funduszy unijnych!

Polska została członkiem Zjednoczonej Europy. Jak dotąd jednak tylko nieliczni odczuli korzyści z członkostwa. Podwyżki, niepewna przyszłość, ciągłe zamieszanie - taki jest nasz obraz Unii Europejskiej. Z pewnością jest to obraz powierzchowny wynikający z braku wiedzy. Dowodem na to są ogromne dotacje jakie przeznacza Unia dla Polski. Część z nich wspiera rozwój mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Czy wiedzieliście, że z funduszy unijnych można sfinansować komputery dla firmy, sprzęty biurowe, a nawet samochód? Unia Europejska udostępnia również fundusze na planowane przez przedsiębiorstwa inwestycje! Polskie firmy mają szansę na rozwój, pytanie tylko czy będą umiały ją wykorzystać. Więcej »


Podstawowe informacje dotyczące Executive Coaching, czyli coachingu dla najwyższej kadry menedżerskiej

...Coaching to jest TO, co ma na celu... poruszanie się do przodu w sprawach dla Ciebie najważniejszych, usuwaniu barier i blokad twojego sukcesu, kreowaniu życia / działania, którego oczekujesz... Sausalito.net Więcej »


E-LEARNING: TWORZENIE SKUTECZNYCH SZKOLEŃ DO NAUKI ONLINE (Edycja II)

Warszawa, 19-20 maja 20

Jeżeli macie Państwo za sobą dyskusję korzyści związanych z e-learningiem, Jeżeli chcecie wkrótce przystąpić do działania, Jeżeli nawet pierwsze projekty e-learningowe macie już za sobą,to już wiecie, że o sukcesie projektu decyduje zawartość merytoryczna szkolenia multimedialnego... Więcej »


ASYSTENT JAKO PROFESJA

Obsługa spółki pod względem pism i procedur

Jednolite zdefiniowanie zawodu Asystenta/Asystentki jest niezwykle trudnym zadaniem. Nie jest to stanowisko księgowego, który musi znać się wyłącznie na księgowaniu ani kadrowej, która prowadzi teczki personalne i nalicza płace. Stanowisko to ulega modyfikacji w zależności od umiejscowienia w strukturze organizacyjnej, jak i charakteru organizacji w jakiej występuje. Więcej »


CZY UNIKNIEMY PROCESU ?

KÓŁKO GRANIASTE... „Kółko graniaste, czterokanciaste, koło nam się połamało, cztery reńskie kosztowało, a my wszyscy bęc!!!” Dzieci z dobrze znanej zabawy boleśnie odczuły na swojej skórze stare krakowskie porzekadło: „Co tanie - to drogie”. Czyż dzisiaj, problem kwadratury koła nie powraca w codziennej praktyce menadżerów dążących do maksymalizacji efektywności podległych organizacji? Czyż wiele, wydawałoby się, renomowanych organizacji, uznanych marek produktowych i usługowych, nie przypomina taniego, czterokanciastego rogatego kółka, niewartego nawet reńskiego grosza? Koła, które nie jest zdolne do stabilnego kręcenia się na wyboistej drodze rozregulowanego rynku? Co zrobić, aby kanciaste koło kręciło się gładko i daleko? Więcej »


Project management lekarstwem na kryzys

Project management, czyli po polsku zarządzanie przedsięwzięciami jest coraz bardziej popularne na całym świecie. Nie dlatego że taka jest moda, ale dlatego że to naprawdę bardzo skuteczna forma zarządzania, często umożliwiająca firmie zwycięskie wyjście z kryzysu. Więcej »


E-LEARNING - REALIA I PERSPEKTYWY

Czy e-szkolenie można traktować jako narzędzie do uzupełniania, rozszerzania i pogłębiania szkoleń tradycyjnych? Od czego zależy sukces rozwiązań e-learningowych w organizacji? Czy możliwe jest mierzenie rezultatów ze szkoleń e-learningowych? Czy można zastosować e-learning w różnych tematycznie szkoleniach? Jaki są prespektywy dla rozwoju e-learningu? Jakie zastosowanie mają platformy e-learnigowe? Więcej »


Asystent – Niezastąpiony Dyplomata

Sekretariat w organizacji zazwyczaj kojarzy się z odbieraniem telefonów, wysyłaniem poczty i umawianiem szefa na spotkania. Tymczasem ogniwo to łączy w sobie o wiele poważniejsze funkcje. Może okazać się elementem scalającym firmę, może też stanowić wąskie gardło. Sekretarka – Asystentka, (bo to kobieta najczęściej piastuje to stanowisko) jest organizatorem pracy swoich przełożonych, którzy niejednokrotnie zlecają jej o wiele poważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zadania. Kierownictwo często nie zdaje sobie sprawy z delikatności i złożoności wykonywanych przez podwładne obowiązków. Więcej »


Outsourcing - co, kiedy, jak, dlaczego

Nikt nie jest we wszystkim doskonały, dlatego też outsourcing jest naturalnym elementem funkcjonowania każdej firmy. Tak więc, gdy mówimy o outsourcingu w firmie nie zadajemy pytania czy, ale: co, kiedy, jak i dlaczego? Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] 9 [10] [11] [12] [następna »]