Artykuły
Szkolenia na temat funduszy unijnych – niezbędne czy zbędne
Każdy, kto ma zamiar pozyskać dotację w ramach programów operacyjnych obecnego okresu programowania 2007 – 2013, staje przed zadaniem stworzenia dokumentów aplikacyjnych, czyli wniosku o dotację i załączników. Dokumenty poddawane są weryfikacji pod względem formalnym, a następnie merytorycznym. Aby wniosek przeszedł ocenę formalną, musi spełniać pewne warunki, których nie do końca możemy być świadomi. Niestety, najczęściej wiedzę tę zdobywamy na własnym doświadczeniu, metodą prób i błędów. Skorzystanie z doradztwa lub szkolenia oszczędza nam „trudu na marne”. Na szkoleniu zdobędziemy informacje, według jakiego klucza pisać wniosek o dotację, bądź też w jaki sposób rozliczać się z instytucją finansującą, a także jakie zasady obowiązują przy realizacji projektu już dofinansowanego. Więcej »
KRYZYS NA SPOSÓB CHIŃSKI… czyli słów kilka na temat jak utrzymać i pozyskać nowych klientów w dobie recesji gospodarczej
Efektem kryzysu są: kurczące się rynki, rosnące obawy przed zakupami konsumentów, znaczny spadek sprzedaży detalicznej. W związku z tym tort, przy którym mogło się pożywić wiele firm, nawet tych słabiej zarządzanych, staje się zbyt mały. Nie dla każdego wystarczy. W dobie prosperity nawet nieefektywne firmy znajdą swoje miejsce na rynku. Okres kryzysu natomiast stawia przed przedsiębiorcami wyższe wymagania. Ci, którzy nie sprostają tym wymaganiom, będą musieli wycofać się z rynku. Firmy powinny więc starać się maksymalnie zwiększać swoja efektywność, wyprzedzać konkurentów, powinny też nauczyć się szanować posiadane zasoby. Sukces handlowy zależy przede wszystkim od dobrze przygotowanego, skutecznego personelu, potrafiącego poradzić sobie w niesprzyjających warunkach. Więcej »
M jak… Motywacja M jak… Menedżer
O motywacji, kiju i przede wszystkim: marchewce w kontekście bycia przywódcą… M jak… MarchewkaCzy może być tak, iż następstwa naszego zachowania (kolokwialnie mówiąc: produkty działania) wpływają na zachowanie człowieka? Badania pokazały, iż ludzie skłonni są powtórzyć dane zachowanie, jeśli zwieńczone jest ono nagrodą. Między nagrodą, działaniem, a skutkami zachowania występuje sprzężenie zwrotne. Nie bez przyczyny „nagroda” to w języku psychologów – „wzmocnienie pozytywne”. Płynie stąd jasne rozstrzygnięcie sporu: „kij czy marchewka”… Wniosek: marchewka przede wszystkim! Więcej »
Menedżerów można podzielić na dwie grupy. Samouków i nieuków.
Obcując z setkami już liderów w licznych projektach zauważyłem, że większości tych, którzy nie radzą sobie w gospodarce, to ci, którzy nie uczą się na doświadczeniach innych. Marnują cenny czas na wyciąganie wniosków z własnych błędów i sukcesów. Ponadto dochodzi tu zjawisko, które nazywam autyzmem bądź schizofrenią przywódczą. Liderzy autystyczni mają wielkie pozytywne wizje, lecz nie znoszą rzeczywistości, w szczególności wrogiej rzeczywistości, prowadząc tym samym nierzadko utalentowane osoby i zespoły na manowce lub ustalając zwyczajnie kolejny wzorzec zera absolutnego w ekonomii, kulturze lub logice. I tu pozytywny komentarz człowieka obytego z liderami w Polsce, Kanadzie i Niemczech, mojego kolegi z ławy szkolnej, „wiecznego emigranta" Szymona Włodarskiego: „Patrząc w przeszłość, widzimy wyraźnie, że wielcy świata polityki i biznesu nie zdobyli sobie uznania szybkim i jednym projektem lub jedną wizją. Oni w każdym działaniu zawierali pewne przesłanie i przez wiele lat pracowali na własną «markę», by pozostawić po sobie ślad w historii (legacy). Większość z menedżerów wyższego szczebla szybko rozpoznaje fałsz lub autyzm u lidera. Więcej »
SUKCES FIRMY TO KAPITAŁ LUDZKI...
Często mówimy albo słyszymy..... „Mam dość tej pracy, praca i praca, ciągła pogoń i brak czasu. Nikt mnie nie docenia, ciągłe pretensje. Składam wypowiedzenie. Nie chcę tutaj pracować.....” Więcej »
(s)ELEKCJA 8 najpodstępniejszych mitów
Wybieramy i obalamy najbardziej utrwalone mity i bujdy o selekcji kandydatów! Więcej »
SZEFOWIE ZATRUDNIAJĄ OSOBY, Z KTÓRYCH STRONY NIE MUSZĄ SIĘ OBAWIAĆ KONKURENCJI
Taka postawa przełożonego powoduje chaos i dusi twórczą atmosferę w pracy. W takim środowisku szef-lider pogłębia swą autystyczną wizję bardzo radosnej twórczości (niestety hossa rynkowa umacnia ten stan rzeczy), nastawionej po pewnym czasie już tylko na przetrwanie na stanowisku za każdą cenę i najdłużej, jak tylko się da. Po jakimś okresie środowisko to, organizacja, firma, partia, instytucja osiąga tytułowy szczyt pustki. A kiedy wszystko zaczyna się walić, zdarzenia zmierzają w jednym z trzech kierunków: Więcej »
SUKCES OSTATNICH LAT, CZYLI NAJWIĘKSZY PROBLEM – JUTRA
W ciągu ostatnich lat menedżerowie większości firm dobrze wywiązywali się z podstawowych zadań. Mieliśmy wzrosty, łatwy i dobrze chłonący rynek. Obserwując ubiegłoroczne debiuty giełdowe oraz wyniki badań tzw. „mystery shoppera” na przestrzeni minionych 3 lat, łatwo zauważyć, że klient sam kupował i to na potęgę. Paradoksalnie w tym kryje się jeden z największych problemów rynkowych. Jeśli dotychczasowe metody pracy są tak efektywne, to po co je zmieniać? – zapyta wiele osób. Spora część menedżerów jest też zdania, że ich wiedza i nabyte umiejętności oraz koncepcje rozwojowe są w zupełności wystarczające. Naszym zdaniem polscy menedżerowie w większości branż mają wystarczająco dużo powodów do tzw. „schizofrenii zarządczej”. Z jednej strony wiedzą, że nie podejmując żadnych działań, są postrzegani jako niezdecydowani i słabi, z drugiej widzą, że właśnie to wzbudza w nich poczucie niepewności, bezsilności i zagrożenia. W obecnym czasie (kryzysu rynku finansowego) poczucie te nasilają się. Więcej »
Wywieranie wpływu na ludzi
Mam trzy wiadomości: jedną złą i dwie dobre Zacznę od tej pierwszej – złej - by mieć ją jak najszybciej za sobą: techniki wywierania wpływu na ludzi mają setki oblicz. Co więcej, stosuje się je na dziesiątkach płaszczyzn (między przedstawicielem handlowym a klientem, studentem a wykładowcą, między rodzeństwem, w sklepie, na ulicy, podczas balu dobroczynnego...). Czas na dobrą wiadomość: choć techniki wywierania wpływu mogą przyjmować tysiące postaci, większość daje się zaklasyfikować do jednej z sześciu kategorii. Co za tym idzie? Druga dobra wiadomość. Mianowicie, już dwie dekady temu, zespół zafascynowanych psychologią społeczną badaczy zidentyfikował i opisał poszczególne reguły wywierania wpływu na ludzi. Od poznania już tylko krok do zużytkowania wiedzy. W momencie, gdy zdajemy sobie sprawę z istnienia danych reguł wywierania wpływu, łatwiej nam bronić się, przeciwdziałać lub... samemu prowadzić grę wiodącą ku upragnionemu celowi... Więcej »
Trudny klient czy trudna sytuacja?
Na wstępie należy zastanowić się, czy trudny klient, to tak naprawdę nie jest klient w trudnej sytuacji? Jeżeli zadbamy o właściwe swoje nastawienie wobec niego, okazać się może że klient zmieni się w zadowolonego klienta. Zazwyczaj „trudni” klienci są oburzeni bądź zdenerwowani sytuacją w jakiej się znaleźli. Jest po prostu dla nich trudna. Mówienie o kliencie „trudny”, to etykietowanie go. Jest bardzo częste, a niestety jest to równoczesna barierą w profesjonalnej obsłudze. Tendencja do takiego myślenia wynikać może między innymi z bardzo powszechnie występującego zniekształcenia w naszym wnioskowaniu. Więcej »
Potęga Twojego głosu
Kto nie chciałby mówić w taki sposób, aby inni słuchali go z dużym zainteresowaniem? Dobry głos nie tylko przyciąga uwagę, ale też wywiera 5-krotnie większy wpływ na odczucia i nastawienie odbiorców niż treść wypowiedzi. To, jak mówimy jest więc co najmniej tak samo ważne jak to, co mówimy. Więcej »
PROWADZENIE NEGOCJACJI
Żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać.Jest to jedna z podstawowych reguł udanych negocjacji. Można wyróżnić pięć powodów, dla których warto mierzyć wyżej od oczekiwań: po pierwsze możemy to otrzymać, po drugie stwarzamy sobie pole do ustępstw, po trzecie zwiększamy atrakcyjność naszej propozycji według zasady „dobre, bo drogie”, po czwarte mając przestrzeń do ustępstw, ograniczamy ryzyko impasów negocjacjach, i w końcu po piąte ustępując, dajemy partnerom poczucie wygranej. Więcej »
Seminaria dla Firm Szkoleniowych
Centrum Promocji Informatyki zaprasza Państwa do udziału w seminariach skierowanych do firm zajmujących się organizacją szkoleń. Podczas seminariów zdobędą Państwo kompleksową wiedzę o rozwiązaniach informatycznych, które podnoszą sprawność organizacji szkoleń oraz całego procesu ich promocji. Przekonają się zatem Państwo, w jaki sposób wsparcie ze strony narzędzi informatycznych przyczynia się do wzrostu jakości szkoleń, efektywności ich sprzedaży oraz jakości komunikacji wewnętrznej i relacji z Klientami. Z przyjemnością informujemy, że patronat honorowy nad cyklem spotkań objęła Polska Izba Firm Szkoleniowych. Więcej »
DOFINANSOWANE SZKOLENIA SĄ JUŻ BLISKO – już teraz zaplanuj dofinansowane szkolenia dla swojej firmy
Szanowni Państwo, Rozpoczynają się konkursy unijne na dofinansowanie projektów szkoleniowo - doradczych na lata 2007- 2013 roku. ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY Z NAMI!!! otrzymają Państwo 60%- 80% dofinansowania dla szkoleń i doradztwa przygotujemy wniosek o dofinansowanie zajmiemy się całą dokumentacja projektu Więcej »
PRACA W DRODZE, CZYLI DŁUGOFALOWA EFEKTYWNOŚĆ HANDLOWCA
Samotne noce w hotelu, nieregularne posiłki, bolący kręgosłup z powodu wielu godzin spędzanych w samochodzie, tęskne telefony do domu… A po powrocie sterty papierów czekających w firmie i często pełne wyrzutów rodziny w domu. Oto życie wielu współczesnych pracowników różnego szczebla w dużych korporacjach i nie tylko. Pracownicy działów sprzedaży, przedstawiciele handlowi, właściciele firm spędzają często większość swojego czasu w drodze. Jak sobie radzić z tak specyficznym i pełnym niespodzianek trybem życia? Jak zorganizować sobie nietypowy rytm pracy i życia, żeby móc realizować swoje potrzeby nie tylko w sferze zawodowej. Jak planować swój kalendarz, aby wykorzystać efektywnie każdą chwilę? Jak zadbać o siebie, swoje zdrowie i potrzeby osobiste? Jak budować relacje z rodziną, bliskimi i przyjaciółmi? Więcej »
Studium Zamówień Publicznych – już niebawem zmiany w Prawie Zamówień Publicznych!
Celem Studium Zamówień Publicznych jest zdobycie odpowiednich kwalifikacji i kompetencji przez jego uczestników, a przede wszystkim uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania i organizacji zamówień publicznych w Polsce i Unii Europejskiej. Więcej »
Studium Budowlanego Procesu Inwestycyjnego - Zyskaj nowe umiejętności, które podniosą Twoje kwalifikacje zawodowe!
Studium objęte Akredytacją Mazowieckiego Kuratora Oświaty Uczestnicząc w Studium Budowlanego Procesu Inwestycyjnego zyskasz: kompleksową i praktyczną wiedzę na temat kolejnych etapów budowlanego procesu inwestycyjnego, umiejętność płynnego poruszania się w gąszczu aktualnych przepisów prawnych, możliwość zadawania pytań 14 najlepszym ekspertom – praktykom, nowe kontakty zawodowe, dyplom ukończenia Studium Apexnet, który jest zwieńczeniem pozytywnie zdanego egzaminu. Więcej »
Studium Funduszy Unii Europejskiej - TY TEŻ MOŻESZ ZARZĄDZAĆ projektem finansowanym z funduszy unijnych!
Chcesz profesjonalnie zarządzać projektem, ale brak Ci doświadczenia? Chciałbyś zdobyć dofinansowanie swojego projektu ze środków pomocowych, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie chcesz popełnić żadnego błędu podczas wypełniania wniosku o dofinansowanie? Zdobądź wiedzę, którą chciałby, mieć każdy Beneficjent funduszy. Więcej »
Pracownicy specjalnej troski czyli dlaczego świadomie demotywujemy najlepszych pracowników
Międzynarodowa korporacja a w niej zintegrowany zespół kompetentnych pracowników z wyrozumiałym i sprawiedliwym liderem na czele. Na pierwszy rzut oka marzenie każdego managera. Ale tylko na pierwszy rzut oka. Przyjrzyjmy się bliżej dwóm pracownikom – Tomkowi i Krzysiowi. Więcej »
SKUTECZNE ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – wymóg naszych czasów, czy wiedza dla wybranych?
Czym jest projekt? Trzeba wprowadzić nowy produkt na rynek, a może zorganizować konferencję dla 200 osób? Czy chodzi o wakacje zagraniczne dla rodziny i przyjaciół? Chcesz otworzyć oddział swojej organizacji w innym mieście? Masz pomysł na nową usługę, która pozwoli Ci rozwinąć firmę? Tego typu wyzwania to właśnie projekty. Zadania do wykonania w wyznaczonym czasie, przy określonych zasobach finansowych i ludzkich, w konkretnym otoczeniu. Mamy z nimi do czynienia na co dzień, z mniejszych i większych projektów składa się nasza praca zawodowa i życie prywatne. Bo projekty to nie tylko wielkie przedsięwzięcia technologiczne, administracyjne czy naukowe. To też budowa domu, czy remont mieszkania, programowanie i dokumentacja oprogramowania, czy też badania i testy nad nowym rodzajem lekarstwa. Więcej »