Artykuły
Lenistwo bycia zajętym i pięć stanów działania
Wstęp do zarządzania czasem i prawdziwej produktywności Adam Namysłowski Czy warto przerywać kończenie tego, co teraz robisz? Rozproszenie uwagi prawdopodobnie nie jest twoim przyjacielem. Coś, co teraz krzyczy – zrób mnie – może za kilka chwil okazać się nie aż tak pilne lub w ogóle potrzebne. Zauważ, że zawsze coś się pojawia. Chodząc za spostrzeżeniami, że coś można czy należy zrobić, niekoniecznie dojdziesz najefektywniej do celu. Nie dać się porwać potokowi przypadkowej pracy jest sztuką bycia nie-zapracowanym. To NIE BYCIE ZAJĘTYM jest wartością. Więcej »
Prawo Parkinsona, czyli magiczne nożyczki czasu
Jest prawdopodobne, że potrafisz dobrze wykonać zadanie zjadające normalnie 8 dni - w 4, a sprawę, na którą normalnie poświęciłbyś 8 godzin, w połowę tego czasu. Jak? I czy jakość pozostanie na właściwym poziomie? Ponad pół wieku temu historyk i pisarz C. Northcote Parkinson, obserwując działanie biurokracji, sformułował spostrzeżenie, które stało się, obok zasady Pareto 80/20, najważniejszym narzędziem w praktyce zarządzania czasem. Więcej »
Mniej daje więcej. Dźwignia czasu i energii czyli magiczna zasada Pareto
Skąd nazwa “zasada Pareto”? Pod koniec XIX wieku Vilfredo Pareto, włoski ekonomista i socjolog, zaobserwował, że 80% majątku kontrolowane jest przez 20% społeczeństwa. Ta prosta obserwacja okazała się uniwersalna dla różnych krajów w różnych czasach. Często to, co proste okazuje się genialne. W XX wieku statystyczne odkrycia Pareto zostały odniesione do szerokiego kontekstu ludzkich działań. Wykorzystanie zasady Pareto jest dziś prawdopodobnie najistotniejszym narzędziem zarządzania czasem i sztuki produktywności. Na czym polega ta zasada? Więcej »
Dobre szkolenie? – Szkolenie rentowne
Myślimy zawsze, jak wiele umiejętności brakuje naszym pracownikom. Chcemy to zmienić – inwestujemy w nich. Nie zawsze jednak zlecone szkolenie okazuje się opłacalne. Kiedy szkolenie przynosi zyski? Więcej »
Coaching grupowy – cz. II
Z życia wzięte Pracowałem kiedyś z pewnym młodym (ok. 30 - letnim) menedżerem pewnej dużej firmy produkcyjnej. Osoba ta niedawno została awansowana. Miała naprawdę fantastyczną bazę zarówno pod kątem wykształcenia jak i zawodowego doświadczenia w branży. Awans na stanowisko kierownicze to jednak konieczność wykazania się pewnymi charakterystycznymi kompetencjami związanymi z zarządzaniem. Sesje odbywały się w gabinecie Klienta, gdzie miałem okazje być biernym uczestnikiem np. jego rozmów z podwładnymi. Zanim jednak przeszliśmy do „omawiania” poszczególnych słabości w zakresie zarządzania, trzeba było dojść do sedna problemu. Więcej »
Coaching grupowy
Coach nie jest ani mentorem ani terapeutą osoby coachowanej, chociaż czasem blisko ociera się o granicę w/w pojęć. Mentorów w Polsce jest, niestety, bardzo mało. Mentor to ktoś, kto ma wiedzę i bardzo bogate doświadczenie z jakiejś konkretnej dziedziny. Jest mentorem z uwagi na poważanie jakim się cieszy oraz ugruntowanymi sukcesami na rynku. Mentor jest instruktorem, daje już gotowe procedury, narzuca często know-how. Więcej »
Zarządzanie mistrzostwem
Sytuacje, w jakich funkcjonuje człowiek biznesu są podobne do tych, w jakich znajduje się sportowiec. Oczekuje się od niego wyniku. Doceniani są tylko ci, który ten wynik osiągną. Sposób, w jaki dojdą do celu i koszta z tym związane – dla wielu „szefów” - są sprawą drugorzędną. Wydaje się to być alarmujące. Wieloaspektowe analogie biznes-sport sugerują, że doskonałym antidotum na „bolączki” i luki we współczesnym biznesie jest dorobek psychologii sportu. Więcej »
Sukces w szkoleniach Business English: uczenie zwrotów już nie wystarczy – niezbędne są zmiany umiejętności i postaw
W dzisiejszej sytuacji rynku pracy, gdzie znajomość języka obcego na poziomie co najmniej podstawowym jest niezbędna, kluczem do efektywnych szkoleń w organizacji jest nie tylko zapewnienie szkoleń nastawionych na zwiększanie poziomu językowego, ale przede wszystkim szkoleń które wpłyną na nabycie konkretnych umiejętności w kontakcie z klientem zagranicznym, wpływając na zmianę umiejętności i postaw, owocujących zwiększeniem poziomu obsługi klienta zagranicznego. Więcej »
Assessment Center - artykuł obowiązkowy dla HR – owca!
Cel... Celem Assessment Center (Ośrodka Oceny) jest albo selekcja albo rozwój. Często spotykam się ze stwierdzeniem, iż AC związany jest wyłącznie z procesem selekcji osób ubiegających się o pracę w danej firmie. W rzeczywistości, metody Ośrodka Oceny są również szeroko wykorzystywane podczas przeprowadzania ocen pracowniczych. Więcej »
Dlaczego warto szyć szkolenia na miarę?
Firmy szkoleniowe specjalizujące się w szkoleniach językowych dla firm proponują szkolenia z zakresu finansów, logistyki i dodatkowo wzbogacają je o umiejętności miękkie (kreatywność, obsługa klienta, rozwiązywanie problemów). Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego ogólnego maleje na rzecz szkoleń specjalistycznych: języka danej branży oraz umiejętności zachowania się w sytuacji biznesowej wymagającej użycia języka angielskiego. Więcej »
Moje słuszne poglądy na szkolenia – rozmowa z prof. Zbigniewem Nęckim
Powstaliśmy w 1989. Dwadzieścia lat temu wręczaliśmy pierwsze certyfikaty naszym klientom. W szkoleniach wiele się zmieniło: wielkość grup, metody ewaluacyjne, ośrodki szkoleniowe, pre i post testy… Nie zmieniły się zasady na których zbudowaliśmy Anvix oraz stali przyjaciele. Z jednym z nich rozmawiamy na temat ewolucji rynku szkoleń. Więcej »
SZKOLENIA-TWOJA SZANSA NA LEPSZE JUTRO
Ważne jest by nie pozostawać w cieniu, by podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Jak to zrobić nie ponosząc kosztów własnych lub nie obciążać nimi pracownika? Najprostszym i jednocześnie przynoszącym największe profity sposobem jest uczestnictwo w bezpłatnych szkoleniach dofinansowanych z ramienia EFS- Europejskiego Funduszu Społecznego. Więcej »
Uczyć angielskiego czy uczyć obsługi klienta zagranicznego w języku angielskim?
Nie zawsze na wzrost profesjonalizmu obsługi sekretariatu ma wpływ długoterminowa nauka języka angielskiego ogólnego. Profesjonalne i nastawione na cel firmy szkoleniowe przygotują takie szkolenie, które pozwoli na skoncentrowanie się na aspektach językowo-zadaniowych i językowo-zawodowych niezbędnych do pełnienia funkcji organizacyjnych, oszczędzając czas i dając konkretne i łatwe do zbadania wyniki. Więcej »
NLP – neurolingwistyczne hokus – pokus?
Programowanie neurolingwistyczne to... nie czarodziejska różdżka wycelowana w naszą świadomość po to, by nadać nam jakieś magiczne zdolności, lecz – sięgając po terminologię muzyczną – batuta, która w rękach wytrawnego „coacha-dyrygenta” potrafi wydobyć z naszego umysłu – „instrumentu” percepcji – autentyczne, przypisane nam odgórnie możliwości. Więcej »
Szkolenia skrojone na miarę
Ludzie dorośli uczą się inaczej niż dzieci - wiedzą o tym organizatorzy szkoleń, przed którymi stawiane są coraz większe wymagania jeśli chodzi o zakres przekazywanej wiedzy i metody uczenia. Więcej »
BERNDSON szkoli także w Warszawie
Na początek maja firma szkoleniowa BERNDSON wyznaczyła początek swojej działalności w Warszawie. Zdobywcy tytułu Złotego Laura udostępnili już kalendarium szkoleń biznesowych w stolicy na najbliższe miesiące. BERNDSON został uhonorowany tytułem firmy oferującej obecnie najlepsze szkolenia biznesowe na polskim rynku – dostępność szkoleń także w stolicy jest więc wypadkową zdobytych wyróżnień. Więcej »
Przywództwo w czasach kryzysu
Kryzys rodzi wiele szans i okazji dla skutecznych liderów – ta prawda jest znana wielu amerykańskim milionerom, którzy swoje fortuny zawdzięczają właśnie poprzednim kryzysom. To dobra wskazówka dla polskich menedżerów – zamiast kulić po sobie uszy i czekać na falę uderzeniową, modląc się, by redukcja personelu pomogła im zachować stanowiska a firmie przeżyć, warto zadać sobie pytanie – jak wykorzystać kryzys, by wzmocnić pozycję rynkową swojego przedsiębiorstwa i swoją pozycję przywódcy. Więcej »
Moja recepta na trudne czasy
„Obyś żył w ciekawych czasach”… to wg wielu jedna z najstraszniejszych chińskich klątw – twierdzę, że ktoś rzucił ją na żyjące obecnie pokolenia. Dane jest nam żyć w czasach wyjątkowo ciekawych, trudnych – czasach w których sprawdzone, rutynowe działania, rzadko okazują się skuteczne. Skoro nie sprawdzają się znane metody… może warto poszukać nowych? Więcej »
INTRASTAT - OSZCZĘDZAMY – ZGŁASZAMY SAMI !!!
Szanowni Państwo - Przedsiębiorcy!Zwiększanie kompetencji własnych pracowników jest jednym z podstawowych warunków rozwoju firmy i szukania oszczędności w kosztach. Inwestycja w pracowników, ich czas i wysiłek, poświęcone na uzyskanie nowych wiadomości zwrócą się wtedy, kiedy powróci koniunktura, a polskie przedsiębiorstwa będą musiały szybko zwiększyć swoje możliwości w wymianie towarowej z innymi państwami Wspólnoty Europejskiej. Więcej »
„Najważniejsza jest jakość”
Aby zachować ciągły rozwój organizacji konieczne jest nieustanne szkolenie jej pracowników z nowych technik, metod i koncepcji. W wielu firmach inżynierowie jakości przejmują role liderów i trenerów wewnętrznych wpływając na rozwój pozostałych pracowników i następnie na ich oddziaływanie na funkcjonowanie procesów, w których uczestniczą. Inżynierowie jakości i inżynierowie procesów powinni cechować się ugruntowaną podstawową wiedzą w zakresie jakości i produktywności, metrologii oraz elementów zarządzania. Więcej »